پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۵۲ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری سلسله نشست های توجیهی طرح های قرآنی در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

برگزاری سلسله نشست های توجیهی طرح های قرآنی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان از برگزاری 9 نشست توجیهی طرح های قرآنی در شهرستان های استان خبر داد.

محسن تقی پور سرپرست اداره امور قرآنی استان، رویکرد اداره امور قرآنی را بر واگذاری فعالیت های قرآنی به موسسات عنوان و ابراز کرد: واگذاری فعالیت ها به موسسات را خیلی جدی گرفته ایم و در  این راستا سلسله نشست های شهرستانی را به منظور توجیه کارشناسان و مدیران مراکز قرآنی آغاز نموده ایم  .

وی با اشاره به اینکه این نشست ها  تا کنون در شهرستان های کیار، اردل،کوهرنگ و فارسان برگزارشده است و در سایر شهرستان ها نیز تا نیمه تیر برگزار می شود، ادامه داد: با توجه به رویکرد اداره امور قرآنی استان  بر واگذاری طرح ها به موسسات و مراکز قرآنی در هر شهرستان برای هر طرحی یک موسسه معین انتخاب می شود و موسسه معین مسئول اجرای آن طرح در شهرستان خود است و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها و کارشناسان قرآنی نقش ناظر را دارند.

سرپرست اداره امور قرآنی استان افزود: در بحث سطح بندی، رتبه بندی و تخصصی کردن موسسات هم تأکید زیادی داریم که موسسات بهترین رتبه بندی را داشته و در حوزه های تخصصی از جمله تدبر و مفاهیم، حفظ، قرائت، کودک و نوجوان فعال شوند.

تقی پور در ادامه با اشاره به اینکه 66 درصد پست های قرآنی استان فاقد کارشناس قرآنی هستند افزود: از 9 شهرستان استان فقط شهرستان های لردگان، کیار،شهرکرد کارشناس قرآنی دارند و در سایر شهرستان ها کارشناسان حوزه های دیگر و یا نیروهای شرکتی فعالیت های قرآنی را پیگیری می کنند.  

وی تصریح کرد: حضور یک کارشناس برجسته در هر شهرستان نقش زیادی در اعتلای فرهنگ قرآنی در آن منطقه دارد و در حال حاضر اداره امور قرآنی در این زمینه با چالش جدی مواجه شده است.

یادآور می شود؛ سلسله نشست های توجیهی طرح های قرآنی استان با همکاری مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآن و عترت (ع) استان برگزار می شود.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی