شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۴۸ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

زمان برگزاری پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن به تعویق افتاد

 ستاد استان

زمان  برگزاری پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن به تعویق افتاد

مرحله اول آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، که قرار بود 9 خرداد ماه برگزار شود، به 27 تیر ماه سال جاری موکول شد.

محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: بنا بر اعلام سازمان دارالقرآن الکریم، به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور و نگرانی‌هایی که در این باره وجود دارد، زمان برگزاری مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به تعویق افتاد.

وی افزود: مقرر شده بود که این مرحله از آزمون جمعه9 خرداد ۹۹ برگزار شود، که زمان برگزاری این آزمون به جمعه، 27  تیر موکول شد.

تقی پور با اشاره به اینکه  این آزمون 27 تیر ماه  ساعت 9 صبح  همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد:  شرکت‌کنندگان در این آزمون برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند از 17 تا 26 تیر ماه  به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم (تلاوت) مراجعه کنند.

رئیس اداره امور قرآنی استان تاکید کرد: نتایج این مرحله از پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم نیز که قرار بود ۲۰ تیرماه ۹۹ در سایت تلاوت اعلام شود در تاریخ دیگری اعلام می شود و  به علت تعویق زمان برگزاری مرحله این آزمون، زمان برگزاری مرحله دوم آزمون نیز تغییر کرده خواهد کرد.

تقی پور اظهار کرد: اطلاعات دقیق آزمون مرحله اول و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه شرکت‌کنندگان وجود دارد.

رئیس اداره امور قرآنی با بیان اینکه مدرک درجه 4،3 و 5 از سوی سازمان دارالقرآن کشور  برای قبول شدگان در این آزمون صادر می شود، ادامه داد: مدرک درجه 5 این آزمون معادل دیپلم، مدرک درجه 4 معادل کاردانی، مدرک درجه 3معادل کارشناسی،مدرک درجه 2 معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه 1 معادل دکترای سازمان سنجش کشور است.

وی تصریح کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برای حفاظ 10 جزء، 20جزء و کل قرآن کریم  در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است، در سال گذشته و در چهاردهمین  دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ 17 نفر در استان موفق به دریافت مدرک درجه 3، 4 و 5 شدند.

 

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی