پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری اولین جشنواره مجازی قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری

 ستاد استان

برگزاری اولین جشنواره مجازی قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال‌‌وبختیاری از برگزاری اولین جشنواره مجازی قرآن کریم با عنوان «بهار قرآن» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال‌‌وبختیاری ، با اشاره به طرح‌های قرآنی این اداره به مناسبت ایام این ماه، اظهار کرد: در این راستا اولین جشنواره مجازی قرآن کریم با عنوان «بهار قرآن» در استان آغاز شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را انس و الفت خانواده‌ها با قرآن کریم در ایام روزه‌داری و ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: برای این منظور کانالی در پیام‌رسان ایتا تشکیل شده و علاقمندان می‌توانند از طریق این پیام‌رسان در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند.

تقی‌پور در تشریح بخش‌های مختلف جشنواره مجازی بهار قرآن، تصریح کرد: این جشنواره در مجموع در ۱۵ بخش، شامل ۷ عنوان ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال و ۸ عنوان در بخش بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی استان افزود: بخش کودکان و نوجوانان شامل اذان‌‌گویی، تلاوت تقلیدی قرآن کریم از سه تلاوت اعلام شده با سبک استاد مصطفی اسماعیل، استاد عبدالباسط و استاد منشاوی، نقاشی کارهای خوب، خوشنویسی سوره قدر، نامه‌ای به امام زمان(عج)، عکس رمضان (از تلاوت قرآن، نماز، افطار و ...) و نامه‌ای به سردار سلیمانی است‌.

تقی‌پور گفت: آثار صوتی در قالب فایل mp۳ و اجرای اذان به صورت کامل ارسال شود، ضمن اینکه هر فرد در ابتدای اجرای اذان یا تلاوت، نام، شهر و استان خود را ذکر کند.

وی تصریح کرد: آثار تصویری نیز با حجم حداکثر ۵ مگابایت و با ذکر نام، شهر، استان و تلفن همراه بر روی اثر ارسال شوند.

تقی‌پور در خصوص رشته‌های جشنواره مجازی بهار قرآن در بخش بالای ۱۶ سال، گفت: در بخش تلاوت تحقیق قرآن کریم‌، افراد می‌توانند با ضبط تلاوت آزاد یا تطبیقی خود به مدت ۶ دقیقه و ارسال آن در قالب فایل mp۳ در جشنواره شرکت کنند، این آثار توسط داوران ممتاز استانی ارزیابی خواهد شد و به پنج نفر جوایز ارزنده تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: بخش دیگر جشنواره، ایده‌های نوین قرآنی شامل محورهایی مانند ایده‌های خلاقانه و نوین، ایده‌های موثر و کاربردی در آموزش، تبلیغ و ترویج و انس با قرآن در فضای مجازی، تدبر و فهم قرآن، مراکز قرآنی مردمی و کودک و نوجوان است که افراد می‌توانند ایده‌ها را با معرفی کامل خود برای جشنواره ارسال کنند.

تقی‌پور تفسیر سوره هود، مسابقه کتابخوانی و نهج‌البلاغه را بخش‌های دیگر جشنواره مجازی بهار قرآن دانست و افزود: افراد برای شرکت در این بخش می‌توانند محتواهای مورد نظر را که در کانال جشنواره در دسترس است مطالعه کنند و پاسخگوی سوالات در تاریخ ۱۵ اردیبهشت از طریق کانال باشند.

وی در خصوص مسابقه پیام قرآن، بیان کرد: روزانه دو پرسش از یک جزء قرآن کریم در کانال قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان پاسخ هر پرسش را به تفکیک هر روز ارسال و از جوایز بهره‌مند شوند.

تقی‌پور پویش ختم خانوادگی قرآن کریم را یکی دیگر از بخش‌ها دانست و بیان کرد: خانواده‌ها با ارسال حداکثر ۵ تصویر از جزءخوانی و اعلام نام و شهر و استان می‌توانند در این بخش شرکت کنند که در پایان ماه مبارک رمضان، ۵ خانواده با اهدای جوایز تجلیل می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت: پویش همدلی و کمک مؤمنانه نیز یکی دیگر از بخش‌های جشنواره است، مراکز قرآنی استان که در زمینه همدلی و مواسات و دریافت کمک‌های خیران در راستای کمک به نیازمندان فعالیت دارند، می‌توانند با ارسال ۵ تصویر از فعالیت‌های خود در جشنواره شرکت کنند.

تقی‌پور بیان کرد: جشنواره مجازی بهار قرآن در طول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است و افراد برگزیده در پایان این ماه اعلام و تجلیل می‌شوند، شماره پیام‌رسان ایتا ۰۹۰۳۳۴۴۲۸۲۵ برای این منظور اعلام می‌شود.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی