جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۰۶ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

شرکت 1054 قرآن آموز در دوره‌های عمومی آموزش قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

شرکت 1054 قرآن آموز در دوره‌های عمومی آموزش قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی انجام شده این اداره در سال 98 گفت: هزار و 54  قرآن آموز در دوره‌های عمومی آموزش قرآن کریم در نیمه دوم سال 98 شرکت کردند.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، با تشریح فعالیت‌های این اداره در نیمه دوم سال 98  به برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم با همکاری مؤسسات استان اشاره و از آن به ‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های این اداره قرآنی در طول سال یاد کرد.
تقی‌پور با اشاره به اینکه  نیمه دوم سال 98، شش دوره تربیت نیروی متخصص آموزش قرآن کریم در استان برگزارشد، افزود: علاوه برقبولی156نفر در این شش دوره تخصصی،سه  دوره آموزشیاری قرآن کریم نیز در استان برگزارشد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت فراگیری قرآن و ضرورت آموزش آن، بیان کرد: در نیمه دوم سال 98 با استفاده از ظرفیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی در طرح‌های عمومی همچون روخوانی وروانخوانی و حفظ قرآن کریم، هزار و 54 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:  تربیت حافظان قرآن کریم همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در سال 98 برای تربیت حافظان قرآن آموزش های متنوعی در نظر گرفته شد زیرا حفظ قرآن کریم سرمایه ارزشمندی است و هرکس قرآن را حفظ کند خواه ناخواه هم قرائتش خوب می شود و هم بر روی آیات قرآن تدبر می کند.

 تقی پور با اشاره به این که برنامه های حفظ  اداره امور قرآنی توسط موسسات و خانه های قرآنی اجرا شدند افزود:  معانی والای قرآن کریم ابتدا به ذهن، سپس به قلب و بعد به تمامی جوارح انسان رسوخ پیدا کند و تنها از این طریق است که انسان می تواند به درجه حامل برسد.

 رئیس اداره امور قرآنی گفت:ایمان به قرآن بسیار حیاتی است و اگر می خواهیم عالم بی عمل نباشیم باید یک برنامه اصولی برای تربیت نسل جوان قرآنی داشته باشیم و البته می دانیم که تهیه برنامه های کامل این چنینی بسیار سخت خواهد بود ولی این بستگی به همت مدیران مراکز قرآنی دارد.

وی افزود:  در سال گذشت  هشت عنوان برنامه در راستای توسعه  حفظ قرآن کریم در نظر گرفته  شده بودکه حفظ 3 جزء کامل و پیوسته قرآن کریم یکی از آنها بود و453 نفر در استان  تحت تعلیم آموزش های این طرح  قرارگرفتند.

تقی پور با اشاره به اینکه آزمون مربوط به حفظ 3 جزء پیوسته توسط داوران منتخب اداره امور قرآنی استان برگزارشد ادامه داد: دیگر  آموزش های حفظ سال 98 در قالب حفظ جزء سی ام قرآن، حفظ تخصصی، برگزاری همایش تخصصی حافظان و آموزش حفظ سور منتخب بود .

وی ادامه داد: حمایت از تربیت حافظان 5 جزء ، آموزش حفظ کل قرآن کریم، برگزاری جلسات ثابت حفظ محوری  از دیگر برنامه های مربوط به توسعه حفظ قرآن کریم بود که در سال 98 اجرا شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی