يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۱۱ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

گروه آموزشی اداره امور قرآنی در بین مدیران و مربیان شهرستان کوهرنگ

گروه آموزشی اداره امور قرآنی  در بین مدیران و مربیان شهرستان کوهرنگ

lمحسن تقی پور گفت: گروه آموزشی اداره امور قرآنی استان به منظور تعامل و ارتقاء سطح کیفی مباحث قرآنی در روز دوشنبه  24 آبان با مدیران و مربیان شهرستان کوهرنگ دیدار کرد.


تقی پورکارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری ضمن موفقیت آمیز شمردن حضور گروه آموزشی افزود: این برنامه بسیار ارزشمند و مورد نیاز که از ابتدایی امسال در  دستور کار گروه آموزشی اداره امور قرآنی قرار گرفته است سعی در ارتقای سطح دانش کیفی  مربیان قرآنی  و همچنین آشنا کردن مربیان قرآنی با متدها و شیوه های نوین انتقال مفاهیم  دارد .

محسن تقی پور گفت: این بار نیز گروه آموزشی با حضور در  بین مدیران و مربیان شهرستان کوهرنگ از نزدیک با کمبود ها و موانع آموزشی مربیان و قرآن آموزان این منطقه آشنا شدند.

وی تصریح کرد:‌عمده‌ترین مشکلی که از سوی مدیران موسسات و خانه های قرآن کوهرنگ مطرح شد کمبود اعتبارات حمایتی از برنامه های قرآنی بوده لذا با توجه  محرومیت اقتصادی منطقه و عدم تمکن مالی قرآن آموزان  باید حمایت ویژه از آنها صورت گیرد .

تقی پور افزود نگاه ویژه به فرهنگ ناب اسلامی در جامعه و گسترش مفاهیم انسان ساز قرآن که باعث اعتلای شخصیت معنوی مردمان جامعه می شود نیازمند تامین هزینه های مترتب بر آن می باشد  که این اداره با عنایت به اعتبارات موجود در این راستا قدم های بزرگی بویژه در مناطق محروم استان برداشته است .

محسن تقی پور  با اشاره به آیه ۳۰ از سوره مبارکه فرقان در خصوص شکایت رسول اکرم (ص) در روز قیامت از امت خود، تصریح کرد:‌ پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت از قوم خود شکایت می‌کند و می‌گوید: «وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا»؛ « و پیامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من این قرآن را رها کردند».

وی افزود: ماه محرم و صفر فرصت آشتی با قرآن است و باید همراه و همگام با عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام زمینه انتقال مفاهیم قرآنی فراهم شود و مردم خوب و مومن استان می توانند جهت گسترش فرهنگ قرانی بخشی از نذورات خود به این امر مهم و الهی اختصاص دهند .

برچسب ها گروه آموزشی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی