يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۲۲ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

اجرای طرح سهم پرندگان از سفره مؤمنین در چهارمحال و بختیاری

 کیار

اجرای طرح سهم پرندگان از سفره مؤمنین در چهارمحال و بختیاری

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار از اجرای طرحی در رابطه با جلوگیری از اسراف و افزایش رزق و روزی در زندگی مردم خبر داد.

نوید قدیر دخت،کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار، با اعلام این خبر افزود: خیلی از مردم ته‌مانده غذای خود را همراه با زباله‌های داخل خانه به سطل زباله می‌اندازند درصورتی‌که با قرار دادن آن‌ها در کنار پنجره‌ی خانه می‌توانند سهم پرندگان را هم از غذایشان محفوظ بدارند و با این روش که جلوی اسراف هم گرفته می‌شود رزق و روزی خود را بیشتر می‌کنند.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در کتاب اصول کافی گفت: قصد (یعنی میانه‌روی در همه امور حلال و ترک کارهای حرام) چیزی است که خـداوند عزوجل، آن را دوست دارد و اسراف و زیاده‌روی، کاری است که خداوند آن را دوست ندارد، حتی هسته خرما را اگر فایده‌ای داشته باشد نباید دور انداخت و باقیمانده آبی را که می‌نوشیم نباید دور بریزیم.
قدیر دخت خاطرنشان کرد: چنانچه شهرداری‌ها در بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌ها سطل زباله مخصوص قرار می‌دهند، برای پرندگان هم‌محلی قرار دهند تا مردم چنانچه ته‌مانده غذایی در خانه‌دارند در آن محل برای پرندگان بگذارند.
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار تصریح کرد:چنانچه شهرداری‌ها محلی برای خوراک پرندگان قرار دهند از اسراف جلوگیری می‌شود.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی