پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۱۲ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

تربیت نسل قرآنی؛ هدف از تاسیس موسسه نسیم وحی شهرکرد

 ستاد استان

تربیت نسل قرآنی؛ هدف از تاسیس موسسه نسیم وحی شهرکرد

مدیر مؤسسه ی نسیم وحی شهرکرد هدف از راه اندازی این مؤسسه را تربیت نسل قرآنی دانست که در کنار تخصص، متخلق به اخلاق قرآنی برای خود و جامعه اسلامی باشند.

مسعود داوری با اشاره به نحوه ی تأسیس موسسه ی نسیم وحی شهرکرد، گفت: موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد واقع در خیابان مولوی، حد فاصل شهر داری و مخابرات با این بهانه شروع به فعالیت کرد که حقیر متجاوز از  40 سال از عمرم را در حال تدریس موضوعات قرآنی صرف کرده بودم اما این تدریس ها پراکنده و جزیره ای بود یعنی نسبت به اقتضائات زمانه  نیازهای موسسات قرآنی ، دار القرآن ها ، مراکز قرآنی ، مساجد ، ادارات را به تناسب برطرف می کردم .

داوری افزود: این پراکندگی و تشتتی که وجود داشت برای من آزار دهنده بود و لذا تأسیس موسسه قرآنی را در ذهنم به عنوان یک هدف مهم دنبال کردم ، از آن جهت که خودم هم معلم بودم می توانستم با برنامه ریزی منسجم و در بلند مدت بتوانم مباحث هدایتی قرآنی را به جامعه تزریق کرده و از امور موقتی و فصلی و بعضا صوری پرهیز کنم.

وی ادامه داد: به این شکل که یک نوجوان و کودک را تحویل می گیریم و در یک پروسه ی مثلا 5 ساله یا 10 ساله به گونه ای مورد آموزش قرار بگیرد که خروجی های خوبی ایجاد شود.

مدیر موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد بیان کرد: این افراد از روخوانی ، روانخوانی ، تجوید ، صوت و لحن ، مفاهیم ، تفسیر و تدبر در کنار اهمیت به مباحث اخلاقی ، خانوادگی و تربیتی عبور کرده و به قول امروزی ها تربیت قرآنی ایجاد شود ، آن طور که ، هم تخصص داشته و هم متخلق به اخلاق حمیده و مفید برای خود و جامعه اسلامی باشد و یعنی تلاش شود که آموزش و فعالیت ها منتج به نتیجه شود ، این دیگر کمال مطلوب خواهد بود .

مسعودی داوری گفت: گرفتن مجوز موسسه به خاطر سختی ها و مشقت هایی که داشت دو  سه سال طول کشید که چند بار در وسط راه منصرف شدم ولی به لطف حضرت حق در تاریخ 9 آذر 1393 موسسه باعنوان موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد به ثبت رسمی و مشغول به فعالیت شد.

داوری افزود: در موسسه قرآنی نسیم وحی  از رده سنی  8 سال به بالا آقا و خانم پذیرش شده  و مباحث موضوعه آموزش داده می شود .

وی بیان کرد: برای سنین 8 سال تا 14 سال به طور تخصصی در قالب بحث طرح ملی تلاوت و نیز طرح آموزش استعدادهای قرآنی اجرا می شود.

مدیر موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد در پایان افزود: از سنین 16 سال به بالا  علاوه بر آموزش های عمومی دیگر مباحث مثل مباحث تفسیر، تدبر، نهج البلاغه، صحیف سجادیه و حفظ آموزش داده می شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی