جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۰۶ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

کمیته قرآنی ستاد دهه مبارک فجر در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

 ستاد استان

کمیته قرآنی ستاد دهه مبارک فجر در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کمیته قرآنی ستاد دهه مبارک فجر چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مسئولین 27دی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد.  

در ابتدای جلسه کمیته قرآن ستاد دهه مبارک فجر محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جاری و ساری شدن قرآن کریم در زندگی همه ما منجر به رفع مشکلات خواهد شد، افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه به دلیل دور شدن از قرآن کریم و آموزه‌های قرآنی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از توان و ظرفیت مردمی در فعالیت های قرآنی بیان کرد: امام راحل (رحمه الله علیه) با باور به خدا، باور به مردم و باور به خود توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان،  ماهیت انقلاب اسلامی را ماهیتی فرهنگی و قرآنی خواند و اضافه کرد: باید تلاش کنیم تعالیم بلند قرآنی وارد زندگی و کسب و کار مردم شود و تشکیل کمیته قرآنی ستاد دهه فجر گام ارزشمندی در این راستا به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۹۵ درصدی بانوان در برنامه‌ها و محافل قرآنی استان، گفت: در ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری محفل بزرگ انس با قرآن ویژه بانوان با حضور قاریان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
تقی پور  تشکیل مجمع قرآنیان استان را دیگر برنامه دهه فجر در استان خواند و افزود: در این مجمع فعالان قرآنی فرصتی برای طرح نظرات و پیشنهاد‌ات دارند.


سرپرست اداره امور قرآنی استان با اشاره به برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی در دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: این دوره‌ها در شهرستان‌های محروم استان از جمله کیار، کوهرنگ و لردگان برگزار می‌شود.
وی توزیع ۶۰۰ جلد قرآن در بین مناطق محروم استان، برگزاری دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن و برگزاری محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۱۴۰ نفر در دوره تربیت داور ثبت‌نام کرده‌اند.
تقی پور دیدار جامعه قرآنی استان با ائمه جمعه، دیدار فعالان قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، برگزاری جلسه هم‌اندیشی با استاندار و اعزام قاریان و حافظان به مدارس را دیگر برنامه‌های اجرا شده در دهه فجر سال جاری برشمرد.

در ادامه این جلسه حسن زاده ، مسئول قرآن و عترت دفتر معاونت فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به اهمیت برگزاری محافل انس با قرآن همکاری  لازم را برای برپایی این مراسم خواهند داشت .

وی همچنین افزود: برگزاری کرسی های تلاوت در شهرستان های 9 گانه استان و برپایی نمایشگاه کتب قرآنی در بروجن و فارسان از دیگر برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دهه مبارک فجر است. 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی