جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

قاریان در مجالس عمومی اختلاف روایت تلاوت نکنند

 ستاد استان

قاریان در مجالس عمومی اختلاف روایت تلاوت نکنند

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد قاریان قرآن را از تلاوت‌های اختلاف روایت در جمع‌های عمومی نهی و اظهار کرد: بسیاری از مردم از این گونه قرائت آگاهی ندارند لذا بر تجوید قاریان شک می‌کنند.

دوازدهمین محفل انس با قرآن با عنوان «بهره‌هایی از کلام وحی» به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد با حضور قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت و جمعی از قرآنیان در نمازخانه شهرداری شهرکرد برگزار شد.

مسعود داوری، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد، در این محفل با اشاره به این که قاری در زمان اوج باید صدای خود را به عقب گلو بکشاند، گفت: قاری باید حین تلاوت و در زمان اوج دهان خود را به طور کامل باز کند تا صدا از عقب گلو شنیده شود.

وی تأکید کرد: قاری زمانی می‌تواند نهفت و پایین خوبی داشته باشد که بتواند اوج خوبی نیز در تلاوت داشته باشد.

داوری قاریان قرآن را از تلاوت‌های اختلاف روایت در جمع‌های عمومی نهی کرد و اظهار کرد: بسیاری از مردم از این گونه قرائت آگاهی ندارند لذا بر تجوید قرآن قاریان شک می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان تصریح کرد: قاری قرآن باید به درستی احساس را با مفاهیم آیه‌ها همراه کند.

وی قاریان نوجوان این محفل را به گوش فرادادن به نوارهای قرآنی توصیه کرد و ادامه داد: در نوارهای تلاوت به خوبی اوج صدای قاری شنیده می‌شود و قاریان نوجوان می‌توانند از این قرائت‌ها الگوبرداری کنند.

مدیر موسسه نسیم وحی شهرکرد در پایان تصریح کرد: قاری باید توانایی تلاوت در سطح بم(پایین)، متوسط و بالا را داشته باشد.

یادآور می‌شود در این محفل نورانی قاریان نوجوان استان کبیری، امینی، عسگری و کریمی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

همچنین گروه تواشیح اسماءالحسنی شهر کیان نیز در مدح امام علی(ع) مدیحه‌سرایی کردند.

محافل هفتگی «بهره‌هایی از کلام وحی» به همت موسسه نسیم وحی شهرکرد دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۸ در نمازخانه شهرداری شهرکرد برگزار می‌شوند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی