شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۳۹ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

فلسفه برگزاری کارگاه های سبک زندگی قرآنی تحول در انسان است.

 ستاد استان

فلسفه برگزاری کارگاه های سبک زندگی قرآنی تحول در انسان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری  صبح امروز سه شنبه 31 مرداد در نشست با اساتید دوره سبک زندگی قرآنی در دفتر اداره امور قرانی استان گفت: فلسفه برگزاری کارگاه های سبک زندگی قرآنی، تحول در انسان است.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به این که قرآن نسخه شفاابخش انسان‌ها است، ابراز داشت: قرآن را باید وارد زندگی کرد چراکه صرف تلاوت آن بدون عمل به آیات الهی و عنایت به سبک زندگی اسلامی فایده صد درصد نخواهد داشت لیکن برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌تواند در این راستا کمک شایانی به قرآن آموزان کند همچنین ما باید بدانیم که ورود قرآن به زندگی باعث رشد و تعالی معنوی انسان می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی برگزارکنندگان این دوره‌های آموزش، وارد ساختن قرآن به‌تمامی بخش‌های زندگی انسان است چراکه ما معتقدیم قرآن وقتی با زندگی روزمره عجین شود انسان می‌تواند بیش‌ازپیش با دریای معرفت لایزال خداوند ارتباط برقرار کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی  چهار محال و بختیاری همچنین با بیان این که تربیت موضوع و فلسفه اصلی قرآن است، گفت: تربیت قرآنی به معنای سیر، سلوک و انتقال جان از حیات طبیعی به حیات معقول و از حیات معقول به حیات معنوی و الهی است لذا این انتقال موضوع اصلی تربیت قرآنی به شمار می‌رود.

مرتضوی  با بیان این که هر آموزش قرآنی باید دارای این ویژگی انتقال باشد، افزود: انتقال معنوی زندگی مادی به حیات الهی که توسط تربیت قرآنی به دست می‌آید، زندگی انسان را متحول می‌کند و بسیاری از کارشناسان معتقدند درصورتی‌که این تحول در زندگی قاریان قرآنی و حتی قرآن آموزان رخ ندهد، صرف تلاوت آیات کلام‌الله مجید برای این افراد کامل‌کننده رسالتشان نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هر نشست علمی و آموزشی باید سه برگ خرید شامل تفکر، تمرین و گفتگو را در خود داشته باشد تا بپذیریم رخدادی علمی به وقوع پیوسته است پس فلسفه وجودی این دوره‌های آموزشی انتقال زندگی انسانی به معنویت، تربیت قرآنی، تحول در انسان، ورود قرآن به زندگی و همچنین آموزش این فن‌ها از طریق گفتگو، تفکر و تمرین است. 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی