پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

قرائت و فهم قرآن؛ از مهمترین راهکار های ارتقای معرفت قرآنی در جامعه

 ستاد استان

قرائت و فهم قرآن؛ از مهمترین راهکار های ارتقای معرفت قرآنی در جامعه

مهدی پرتوی در نشست هماهنگی اردوی استعدادهای قرآنی منطقه غرب کشورکه با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: این  اردو با حضور 115 نوجوان پسر 12 تا 17 سال از استانهای  چهار محال و بختیاری، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام و کهکیلویه و بویر احمد ، به میزبانی چهار محال و بختیاری از سوم تا پنجم شهریور برگزارمی شود.

وی قرائت و فهم قرآن را از مهمترین راهکار های ارتقای معرفت قرآنی در جامعه دانست و افزود: به منظور ارتقای قرآن در جامعه مقدماتی مورد نیاز است که یکی از آنها قرائت درست قرآن از سوی افراد است.

پرتوی ادامه داد:  طرح پرورش استعدادهای قرآنی چند سالی است که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در سطح استان های مختلف کشور اجرا می شودتا از این طریق استعدادهای نهفته قرآنی کشور شناسایی و پروش داده شوند.

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت: هدف اصلی این اردوها تربیت قاریان مُتَخَلِق به اخلاق قرآنی است که در هر دوره نوجوانان ضمن گذراندن کلاس های صوت و لحن و سایر فنون تلاوت به یادگیری سبک زندگی قرآنی پرداخته و پس از پایان دوره تکالیفی به آن ها داده می شود و آزمون هایی برای ارزیابی فعالیت های آن ها برپا می شود تا برای مراحل بعدی آمادگی های لازم را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اهمیت این اردو برای جامعه قرآنی کشور برنامه مدون و منظمی در سه محور ، فرهنگی ، پشتتیبانی و فوق برنامه علاوه بر ، برنامه آموزشی سازمان دارالقرآن کشور پیش بینی شده است.

پرتوی در پایان گفت: طی برگزاری اردوی استعدادهای درخشان قرآنی در استان که سه روز  به طول می‌انجامد برنامه بازرسی و بازدید از این اردو  نیز در برنامه سازمان دارالقرآن الکریم هست  و ناظرانی از سازمان به استان‌ اعزام می‌شوند تا به بررسی وضعیت برگزاری اردو رفع مشکلات بپردازند . 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی