پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۲۰ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

لزوم برگزاری محافل قرآنی در اماکن تفریحی و عمومی

 ستاد استان

لزوم برگزاری محافل قرآنی در اماکن تفریحی و عمومی

رئیس اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری با اشاره  به برنامه های قرآنی اخیر در پل تفریحی زمانخان سامان به عنوان یک اگوی جدید گفت: شهردارها با الگوگیری از این برنامه محافل قرآنی را در اماکن عمومی و تفریحی برگزار کنند.

مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی استان به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تشکر از فرشاد توحید نیا، شهردار فرخشهر و استاد پیشکسوت قرآن استان، در اجرای برنامه‌های قرآنی فاخر در این شهر، گفت: اگر نگاه شهرداری‌ها قرآنی باشد، بستر برای فعالیت‌های قرآنی در آن‌ها وجود دارد و می‌توانند از ظرفیت شهرداری برای بسط قرآن در استان بهره‌گیری کنند.

وی برگزاری محافل جزء خوانی قرآن کریم را شاخص‌ترین برنامه قرآنی ماه مبارک رمضان در سراسر استان برشمرد و افزود: برگزاری ۹ محفل شاخص در مراکز شهرستان‌ها، اعزام گروه ارزیاب اداره امور قرآنی برای سنجش این محافل، برگزاری مسابقات قرآنی و اهدای جوایز و بیان نکات تفسیری متناسب با هر جزء از برنامه‌های جانبی جلسات جزء خوانی در استان بود.

پرتوی با اشاره به برگزاری جلسات ویژه تفسیر قرآن کریم در اماکن مذهبی و مساجد شاخص استان در ماه رمضان، اظهار کرد: امامزادگان دو خاتون شهرکرد، مسجد حاج کرامت بروجن، مسجد فاطمه الزهرا شهرکرد، مسجد جامع هفشجان، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مصلا نماز جمعه فارسان میزبانان شاخص محافل تفسیر در ماه رمضان بودند.

رئیس اداره امور قرآنی استان برگزاری پنج محفل شاخص انس با قرآن با حضور قاریان و حافظ بین‌المللی قرآن و مجری شبکه قرآن سیما در استان طی ماه رمضان، تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از این جلسات شد و برگزاری این جلسات در شهرستان‌ها بسیار ارزشمند بود.

وی محفل انس با قرآن با حضور گروه سفیران نور در پل تاریخی زمانخان سامان را از ویژه‌ترین برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در استان خواند و افزود: ساحت شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان ساحت الگویی و سیاست‌گذاری است و برگزاری محافل قرآنی در اماکن تفریحی و تاریخی بازدهی بسیاری دارد.

رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به اینکه شهرداری های استان سالانه یک محفل انس با قرآن در امکان عمومی و تفریحی برگزار کنند، تصریح کرد: موسسات قرآنی آمادگی همکاری با شهرداری ها در برگزاری این جلسات را دارند.

پرتوی از تدوین دفترچه معرفی کلاس‌های قرآنی تابستان جاری مؤسسات و خانه‌های قرآن استان خبر داد و تصریح کرد: در این دفترچه چگونگی کمک و عضویت در مجمع عمومی خیرین قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری نیز بیان شده است.

رئیس اداره امور قرآنی استان همکاری با ارگان‌ها و ادارات در برگزاری کلاس‌های قرآن، برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۱ با محوریت سوره‌های ملک و واقعه در مراکز قرآنی و توزیع ۵۰۰ جلد قرآن کریم بین مراکز قرآنی مناطق محروم استان را از دیگر برنامه‌های قرآنی ویژه ماه رمضان در استان دانست.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی