پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

جامعه قرآنی اهتمام بیشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند

 ستاد استان

جامعه قرآنی اهتمام بیشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند

رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: از مسلمانان مخصوصاً جامعه قرآنی انتظار می رود اهمیت بیشتری برای خواندن نهج البلاغه قائل شوند.

مهدی پرتوی در نخستین نشست مدیران مراکز قرآنی استان که با حضور شهردار و مدیر دارالقرآن فرخشهر  در مجتمع فرهنگی و هنری امین این  شهر برگزار شد، با اهدای یک جلد نهج‌البلاغه به هر یک از مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن استان آن‌ها را به شرکت در نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی دعوت کرد و گفت: قرآن و نهج‌البلاغه در کنار هم باعث سعادت و کمال انسان می‌شود.

وی نهج‌البلاغه را تبیین‌کننده قرآن دانست و اظهار کرد: برای فهم و تبیین بیشتر قرآن باید به اهل‌بیت تمسک پیدا کرد و نهج‌البلاغه خواند.

پرتوی با اشاره به اینکه جرج جرداق فردی مسیحی است که بیش از ۲۰۰ مرتبه نهج‌البلاغه را خوانده است افزود: از مسلمانان مخصوصاً جامعه قرآنی انتظار می‌رود اهمیت بیشتری برای خواندن نهج‌البلاغه قائل شوند.

رئیس اداره امور قرآنی استان با بیان اینکه در نهج‌البلاغه بیش از ۴۰ مورد به قرآن اشاره شده است تصریح کرد: اصالت دادن به قرآن، اولویت اهل‌بیت برای تفسیر قرآن، تفسیر فرازی از قرآن، جاودانگی قرآن و غربت قرآن از شاخص‌ترین اشارات نهج‌البلاغه در مورد قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: نهضت نهج‌البلاغه خوانی باید با همکاری جامعه قرآنی در استان و بین مسئولان نهادینه شود.

پرتوی با تأکید بر اینکه برای خواندن نهج‌البلاغه برای اولین بار نکاتی لازم است اظهار کرد: در دور اول مطالعه نیازی به شرح و تفسیر نیست و هدف اصلی آشنایی با کلام حضرت علی (ع) است.

وی صبر پیشه کردن در مواجهه با سؤال در حین مطالعه نهج‌البلاغه را ضروری دانست و گفت: با مطالعه بیشتر در حکمت‌ها، نامه‌ها و خطبه‌های بعدی به جواب سؤالات خود خواهید رسید و در صورت عدم صبر با مراجعه به فهرست موضوعی انتهای نهج‌البلاغه ترجمه مرحوم دشتی در موضوع موردنظر با کمک خود نهج‌البلاغه به جواب سوالاتتان خواهید رسید.

رئیس اداره امور قرآنی استان افزود: در اولین دور مطالعه نهج‌البلاغه خواهید فهمید که بیش از ۷۰ درصد نهج‌البلاغه برخلاف تصور همه حتی برای نوجوانان و عوام قابل فهم است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی