چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

بِن؛ شهر نمونه قرآنی استان چهارمحال بختیاری

 ستاد استان

بِن؛ شهر نمونه قرآنی استان چهارمحال بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت: شهر بِن با داشتن 44 جلسه ثابت خانگی قرآن کریم، شهر نمونه ی قرآنی از لحاظ تعداد جلسات قرآن در استان است.

مهدی پرتوی در بازدید از 5 جلسه خانگی قرآن کریم در بِن گفت: مردم این شهر سالهاست که با آیات قرآن مأنوس و آشنا هستند و علاقه بی نظیری به آموزش قرآن دارند و با شرکت در کلاس های قرآنی استعدادشان را شکوفا می کنند.

وی با اشاره به 44 جلسه خانگی ثابت در بِن افزود: بِن به عنوان نمونه ای مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در استان است  و باید از فرصت تشکیل جلسات خانگی در این شهر برای آشنایی و الگو گیری در نحوه تشکیل جلسات خانگی قرآن استفاده کرد.

پرتوی با اشاره به چند بُعدی بودن این جلسات ادامه داد: در این جلسات علاوه بر آموزش روانخوانی و تجوید کار های اجتماعی و عام المنفعه مانند تشکیل صندوق قرض الحسنه و کارگشایی از مشکلات زندگی مردم  از رموز ماندگاری این جلسات است.

رئیس اداره امور قرآنی استان انس با قرآن در بین جوانان و نوجوانان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و بیان کرد: شرکت جوانان و نوجوانان در جلسات خانگی این شهر، فرهنگ بالای  قرآنی خانواده ها و بکار بستن مفاهیم قرآنی در تربیت دینی مردم این شهر  را نشان می دهد.

 وی افزود: با انجام اقدامات گسترده در زمینه های قرآنی در شهر بِن و با تشویق هر چه بیشتر مردم این شهر از سوی مسئولان، امید آن می رود که در آینده ای نزدیک این شهر به قطب قرآنی در استان تبدیل شود و با استعدادهای قرآنی این شهر بیشتر آشنا شویم.

گفتنی است؛ بِن مرکز شهرستان بِن، یکی از شهرستان های استان چهار محال و بختیاری است و فاصله آن تا شهرکرد مرکز استان 25 کیلومتر است و جمعیت بالغ بر 10 هزار نفر دارد. 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی