چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۴۹ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) احیاگر قرآن همزمان با برنامه جزء خوانی در شهرکرد

 ستاد استان

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) احیاگر قرآن همزمان با برنامه جزء خوانی در شهرکرد

رئیس اداره امور قرآنی استان از برگزاری مراسم  سالروز ارتحال احیا گر قرآن امام خمینی (ره)  همزمان با برنامه جزء خوانی در مصلی شهرکرد خبر داد.

مهدی پرتوی با  اعلام این خبر عنوان کرد: مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال احیاگر قرآن کریم امام خمینی (ره) بعد از برنامه جزء خوانی در مصلی بزرگ شهرکرد برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم روز یکشنبه 14 خرداد بعد از برنامه جزء خوانی قرآن کریم که همه روزه از ساعت 6  شروع می شود و با سخنرانی حجت الاسلام جواهری،  اعزامی از مجمع عالی تفسیر کشور، در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می گردد.

پرتوی با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم تبیین ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) بخصوص در زمینه اندیشه و افکار قرآنی امام راحل و همچنین تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و امام خمینی (ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با قرآن در بین مردم تحول ایجاد کرد گفت: امام خمینی (ره) قرآن را در زندگی خود تجسم بخشید و تمامی آموزه های قرآن را در زندگی پیاده کرد و این نورانیت و صلابتی که در وجود حضرت امام (ره) و نهضت آن حضرت با وجود همه توطئه ها و نقشه هایی که از سوی دشمنان بر علیه نظام و انقلاب اسلامی بود مشاهده می کنیم به برکت قرآن بود.

رئیس اداره امور قرآنی استان افزود: نگاه امام خمینی(ره) به قرآن نگاه جهانی بود و نگاه فردی و ملی نبود ، ما اعتقادمان براین است که پیغمبر و کتاب مسلمانان جهانی است و موعود نیز جهانی است؛ لیکن باید دینمان نیز جهانی باشد و امام جهانی فکر می کرد.

مهدی پرتوی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) قرآن را به عنوان یک نعمت الهی بیان می کند اظهار کرد: در این راستا امام فرمود «اگر ما در تمام عمر به شکرانه این که قرآن کتاب ماست به سجده برویم از عهده آن برنیامده ایم».

وی همچنین بیان کرد: اگر بخواهیم در مسیر اندیشه های امام (ره) گام برداریم به این جمله ایشان که فرمود «باید قرآن بخوانیم قبل از همه چیزها تا بدانیم چه می گوید و قرآن تکلیف ما را چه چیزی تعیین می کند» تاسی کرده و مکرراً قرآن بخوانیم و با آن ارتباط داشته باشیم .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی