دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۱۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری دو جشنواره بزرگ قرآنی در چهارمحال و بختیاری در سال جاری

 ستاد استان

برگزاری دو جشنواره بزرگ قرآنی در چهارمحال و بختیاری در سال جاری

رئیس اداره امور قرآنی استان در جمع مربیان و مدیران موسسات مراکز قرآن شهرستان شهرکرد گفت: جشنواره قرآنی سوره مومنون و جشنواره الگوهای برتر تدریس محوری ترین برنامه های قرآنی سال 96 اداره امور قرانی چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

مهدی پرتوی در همایش تجلیل از مربیان و مدیران مراکز قرآنی شهرستان شهرکرد که در روز چهارشنبه سوم خرداد در سالن بلاغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان  برگزار شد ضمن اشاره به روز های پایانی ماه شعبان و استفاده معنوی از ایام باقی مانده این ماه پر خیر و برکت افزود: مدیران و مربیان با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق بستر را برای ورود به برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان فراهم کنند .

وی با اشاره به اینکه خواندن یک آیه از قرآن در این ماه چندین برابر ماه های دیگر پاداش دارد گفت: اوج فعالیت و هنر نمایی فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان است و مدیران و مربیان علاوه بر برنامه های جزء خوانی به نشر و گسترش فرهنگ صحیح آموزش قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی و دینی بپردازند.

رئیس اداره امور قرآنی استان در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد سال 95 اداره امور قرآنی استان بیان کرد: در سالی که اعتبارات قرآنی در کمترین میزان خود نسبت به سال های اخیر بود با راه اندازی مجمع خیرین قرآن و عترت (ع) استان به موفقیت های بزرگی در پیشبرد اهداف قرآنی استان رسیدیم که از آن جمله کسب مقام اول مسابقات کشوری اوقاف در رشته حفظ توسط یکی از بانوان استان برای اولین بار یکی از این موفقیت ها بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه تلفیق موسسات قرآنی زیر نظر ارشاد و سازمان دارالقران کشور به اجرا درآمد و خوشبختانه یک وحدت رویه در محتوای برنامه های موسسات قرآنی کشور ایجاد شد و لازمه ی اجرای کامل این طرح مراجعه موسسات به سایت سازمان دارالقرآن به نشانی www.telavat.com  و تکمیل روند ثبت موسسه می باشد.

پرتوی ضمن اشاره به لزوم آشنایی مدیران و مربیان با طرهای آموزشی اداره و نحوه صدور گواهی نامه ها تاکید کرد: از طرف سازمان دارالقرآن الکریم کشور محتوای بسیاری از طرح های آموزشی در راستای کیفیت بخشی به طرح های قرآنی در طول چند سال گذشته دستخوش تغییراتی شده است که لازم است مدیران محترم مراکز قرآنی و مربیان ایشان ضمن مطالعه آیین نامه طرح های قرآنی سازمان دارالقرآن با جزییات طرح های آموزشی آشنایی کامل داشته باشند.

رییس اداره امور قرآنی استان همچنین به راه اندازی گروه آموزشی اداره امور قرآنی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: گروه آموزشی اداره امور قرآنی استان با حضور اساتید مجرب قرآن و روش تدریس در سال 95 تشکیل شد و به اکثر موسسات و خانه های قرآن در سراسر استان به منظور ارزیابی روند آموزش و ارائه راهنمایی های آموزشی سرکشی کرد.

وی ضمن بیان اینکه فعالیت گروه آموزشی اداره امور قرآنی استان در سال 96 با جدیت ادامه خواهد داشت تصریح کرد: همکاری مدیران و مربیان مراکز قرآنی با اعضا گروه آموزشی استان موجب تقویت برنامه های قرآنی استان و افزایش کیفیت آموزش های قرآنی در استانمان خواهد بود.

پرتوی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم آشنایی مدیران موسسات قرآنی به وضعیت مالیاتی موسسه خود ادامه داد: موسسات قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند به شرط آنکه سالانه به اداره امور مالیاتی مراجعه و اظهار نامه مالیاتی را تکمیل نمایند..

رییس اداره امور قرآنی استان همچنین اظهار داشت: در سال 96 دو برنامه شاخص جشنواره قرآنی سوره مبارکه مومنون و جشنواره الگوهای برتر تدریس در دستور کار اداره امور قرآنی استان قرار دارد که مقدمات آن ها نیز فراهم شده و امیدواریم با همکاری مراکز قرآنی استان با بهترین کیفیت برگزار شوند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی