يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

اولین مرحله دوازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ برگزار شد

 ستاد استان

اولین مرحله دوازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ برگزار شد

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت:  اولین مرحله دوازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ صبح روز جمعه22 ادریبهشت در شهرکرد برگزار شد.

مهدی پرتوی ضمن اشاره به برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم افزود: این آزمون ساعت 30/8 صبح جمعه 22 اردیبهشت ،همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و روز نیمه شعبان  در شهرکرد برگزار شد.

وی  در ادامه به تشریح آزمون کتبی این دوره پرداخت و گفت:تعداد 115 نفر در استان در این آزمون که همزمان درسراسر  کشور برگزار شد ، شرکت کردند .

پرتوی ادامه داد: شرکت کنندگان در این آزمون در رشته های پنج جزء ، 10جزء، 20 جزء و 30 جزء (حفظ کل)  ثبت نام داشته اند که در آزمون برای رشته پنج جزء « 25سوال» ، 10 جزء « 50 سوال» ، 20 جزء « 100 سوال» و حفظ کل « 150 »سوال مطرح شد.

رئیس اداره امور قرآنی همچنین گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به هر سوال یک دقیقه بود و هر پنج سوال اشتباه یک امتیاز منفی در پی دارد.

مهدی پرتوی با بیان این که ثبت نام دوازدهمین دوره ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از اسفند سال گذشته شروع و تا  اواسط فروردین امسال نیز ادامه داشت افزود: نتایج این مرحله از آزمون 10 تیر اعلام خواهد شد و آن دسته از حافظان که حد نساب  امتیاز آزمون کتبی را دریافت کنند در شهریور در آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد.

پرتوی بیان کرد: این آزمون بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذر 95 برگزار شد و مدرک آن معتبر ترین مدرک حفظ در کشور است که به پنج سطح تقسیم بندی شده است و سطح یک برای حافظ کل بالاترین امتیاز  این آزمون است که مدرکی معادل دکتری صادر می شود و برای سطوح پایین تر نیز این مدرک معادل سازی می شود.

یاد آور می شود ، تا کنون یازده دوره از این آزمون در سال های گذشته برگزار شده است و امسال نیزتا کنون  مرحله کتبی دوازدهمین دوره برگزار شد . 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی