شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برنامه های اعتکاف مانع از خلوت معتکفین نشود

 ستاد استان

برنامه های اعتکاف مانع از خلوت معتکفین نشود

رئیس اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه اعتکاف فصل خلوت و خود سازی است، گفت:برنامه های اعتکاف جوری چیده شوند که مانع از خلوت معتکفین نشود.

مهدی پرتوی گفت: امسال برای سومین سال متوالی است که طرح«باقرآن در زلال اعتکاف» برگزار می‌شود و مکاتبه با شهرستان ها برنامه ها و فعالیت ها ابلاغ شده است.

پرتوی افزود: نشستی با کارشناسان قرآنی شهرستان ها برگزار شده و موضوع فعالیت ها تبیین شده است و به دلیل این که اعتکاف فصل خلوت و خود سازی است و حال و هوای عبادت باید غلبه داشته باشد بر دیگر برنامه ها، نباید به این مهم خدشه وارد شود، به این معنا که جوری نشود که برنامه ها جوری چیده شوند که دیگر وقتی برای خلوت با خالق نباشد.

وی ادامه داد: معتکف باید وقت لازم برای خلوت در گوشه ای دنج و بی سر و صدا برای عبادت داشته باشد و نباید با برنامه های مختلف و متعدد این فرصت را از آنها گرفت، در عین حال باید برنامه هایی که اجرا می‌شود، بار محتوایی زیادی داشته باشند تا در همان زمان اندک بیشترین مطالب بیان شود.

رئیس اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری بیان کرد: برنامه های قرآنی که در دست اقدام داریم شامل پخش زنده و حلقومی قرائت قرآن و اذان در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب با حضور قاریان قرآن کریم استان، دوم برنامه ی ختم قرآن در نشست های سی نفری، ظرف یک ساعت یک ختم قران برگزار می‌شود.

مهدی پرتوی با بیان این که یکی از برنامه های ارزشمندی که بازخورد آن را در سنوات گذشته گرفتیم «تصحیح قرائت نماز معتکفین» بوده است، گفت: قاریان قرآن در مکانی مشخص به صورت تمام وقت در مراکز اعتکاف حضور دارند و معتکفین در ساعات استراحت با مراجعه به وی می توانند حمد و سوره ی خود را قرائت و اشکالات خود را مرتفع کنند.

وی افزود: در انجام اعمال ام داوود، از برترین قاریان شهرستان انتخاب می شوند و به این مراسم اعزام می شوند، به دلیل اینکه عمده ی اعمال ام داوود ترتیل قرآن کریم است.

پرتوی گفت: برنامه ای که امسال به برنامه های قرآنی اضافه شده است در بحث مفاهیم، تفسیر و معارف قرآن کریم با موضوع سوره های حجرات وانسان است که مسابقه ای با محتوای این دو سوره در قالب دفترچه هایی تهیه و تدوین شده که در وقت مقرر به تمامی مراکز اعتکاف ارسال و به نفرات برگزیده به قید قرعه به ۶۰ نفر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

گفتنی است، نشست مسئولین برگزاری اعتکاف در استان چهار محال بختیاری با حضور رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه و تنی چند از دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در تالار جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی پنجشنبه ۱۷فروردین ۹۶ برگزار شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی