دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۴۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی فرماندهان قرارگاه سبک زندگی هستند

 ستاد استان

مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی فرماندهان قرارگاه سبک زندگی هستند

کارشناس قرآنی اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران قرآنی فرماندهان قرارگاه سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند.

 محسن تقی پور جاوی با اشاره به فعالیت های در پیش روی اداره امور قرآنی گفت: برنامه ای در دست اجرا داریم که در ۲۲ فروردین ۹۶ برگزار می‌شود که با عنوان «قرآن در زلال اعتکاف» نام دارد که از هر مؤسسه ای معلمان و مربیان قرآنی با حضور در مراسم اعتکاف به تصحیح قرائت نماز و برگزاری مسابقات قرآنی در بین معتکفین می پردازند.

تقی پور جاوی افزود: در مجموع طرح هایی که برای سال آینده داریم، این است که موسسات قرآنی به روز خواهند شد و دوره های آموزشی خوبی هم در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: در طرح «هر روستا یک خانه ی قرآن» بنا بر این است که هر روستا یک خانه ی قرآن داشته باشد و اعتقادمان این است که مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی به‌عنوان فرماندهان قرار گاه سبک زندگی باشند و می توانند به خوبی نقش ایفا کنند.

کارشناس امور قرآنی افزود: دوره های قرآن آموزی از جمله روخوانی، روانخوانی، تربیت معلم، حفظ، تفسیر و کرسی های تلاوت هم توسط خود موسسات و خانه های قران برگزار می‌شود که آمار شرکت کنندگان و تعداد دوره ها هم در اختیار خود موسسات است.

تقی پور جاوی بیان کرد: ما در ماه رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم را در سراسر استان داشتیم و مؤسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی ورود خوبی داشتند و در مرکز استان هم برنامه ی محوری و منسجم و فاخری داشتیم و از طریق صدا و سیما هم پخش زنده می شد که با حضور قاریان بومی خود استان برگزار شد و امسال برای دهه فجر هم ۳۸ محفل انس با قرآن کریم را داشتیم و از قاریان بین المللی و قاریان به نام استانی استفاده شد و اجرای برنامه داشتند.

وی گفت: مسابقات قرآنی متعددی در سال ۹۵ داشتیم، از جمله مسابقه« جشنواره سوره ی یس» با حضور تمامی اعضای موسسات و خانه های قرآن، یعنی با اجرای این مسابقه یک همدلی بین موسسات و خانه های قرآنی برگزار شد و پنج الی شش هزار نفر از اعضای مؤسسات و خانه های قرآن روستایی و شهری در این جشنواره حضور داشتند.

تقی پور جاوی ادامه داد: از دیگر مسابقاتی که داشتیم مسابقه ی نور الهدی بود که به صورت سراسری برگزار شد و دیگر مسابقات حفظ که با مشارکت دیگر نهاد ها انجام دادیم.

این کارشناس قرآنیِ اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری گفت: انتظار این است که حمایت های ویژه ی فرهنگی و قرآنی برای توانمند سازی موسسات صورت بگیرد و اعتبارات لازم در اختیار آنها قرار بگیرد و انتظار می رود مدیران موسسات و خانه های قرآن از حمایت های بیمه ای برخوردار شوند.

وی افزود: موسسات و خانه های قرآن فعالیت های خود را بیشتر و بهتر در جامعه انعکاس دهند، چون فعالیت های خیلی خوبی انجام می‌شود اما بنا به دلایلی در جامعه منعکس نمی شود و اگر فعالیت های موسسات و خانه های قرآنی در فضای مجازی که جوانان و نوجوانان بیشتر حضور دارند، گسترش یابد جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت های قرانی بیشتر از پیش خواهد شد.

تقی پور جاوی ادامه داد: موسسات و خانه های قرآنی باید در شبکه های اجتماعی ورود داشته باشند و فعالیت های مجازی خود را هم در کنار فعالیت های حقیقی که دارند به نحو شایسته انجام دهند.

کارشناس امور قرآنی گفت: اگر مؤسسات از قرائت و روخوانی و دیگر فعالیت های قرآنی به سمت آموزش مفاهیم و سبک زندگی قرآنی سوق پیدا کنند نتیجه ی بهتری را شاهد خواهیم بود، انتظار می رود موسسات یک نوع مراجعه ی سازنده به قرآن داشته باشند.

برچسب ها موسسات قرآنی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی