دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۰۱ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

اولویت اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری چابک سازی موسسات است

 ستاد استان

اولویت اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری چابک سازی موسسات است

کارشناس موسسات و خانه هخای قرآن اداره امور قرآنی استان گفت: چابک سازی موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی اولویت این اداره در سال 96 است.

محسن تقی پور جاوی گفت: برنامه های خوبی در بحث آموزش های ساختاری انجام شده است، یعنی در بحث دوره های تربیت معلم و دوره های تربیت مربی قرآن و این دوره هایی که نیاز هست برای آموزش قرآن کریم، فعالیت های خوبی شکل گرفته است.

تقی پور جاوی افزود: زمانی نیاز بود که ساختار اجرایی نیروهای تخصصی قرآنی آماده بشود، آموزش هایی خوبی داده شد و الان همان نیروها در حال انجام فعالیت هستند و پتانسیل هایی خوبی که وجود دارد در حال انجام کار هستند.

وی ادامه داد: نقاط ضعف هایی که در بحث فعالیت های قرآنی وجود داشته و بعضاً هنوز هم وجود دارد، بحث کمک ها و حمایت های مالی و اعتباری است و اینکه فرهنگ و آموزش در کل کشور، نه اینکه فقط در سازمان تبلیغات اسلامی، نیاز به حمایت بیشتر دارد و باید گفت نسبت به فرهنگ و قرآن در کشور ما بی مهری هایی زیادی می‌شود که این بی مهری ها صد در صد در جامعه تأثیر گذار است و باید برای آن راه حل جامعی اندیشیده شود.

کارشناس امور قرآنی اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری بیان کرد: شاخص ترین فعالیت هایی که در اداره امور قرآنی داشته ایم، یکی بحث ساماندهی و سازماندهی خانه های قرآن شهری و روستایی بوده است که ۴۴ خانه قرآن شهری و روستایی امسال مجوز تأسیس گرفتند، در استان ۶۱خانه قرآن شهری و ۵۶ خانه قرآن روستایی داریم که جمعا ۱۱۷ خانه قرآن شهری و روستایی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۷ موسسه در استان وجوددارد که امسال با اجرای طرح ارزیابی موسسات و خانه های قرآن روستایی و شهری از ۱۵۷ خانه قرآن شهری و روستایی، بعد از ارزیابی و بازدید از فعالیت های آنان، ۴۰ باب از آنها که فعالیت نداشتند، لغو مجوز شدند.

تقی پور جاوی گفت: اساس و هدف کار، چابک سازی و فعال کردن خانه های قرآن شهری و روستایی است، مؤسسات قرآنی نیز در فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۶ ارزیابی و بازدید خواهند شد که موسسات باید حتما فعالیت های مورد نظر و تعریف شده ی اساسنامه را داشته باشند تا بتوانند ادامه فعالیت بدهند.

این کارشناس قرآنی افزود: در حال حاضر از طریق سامانه ی تلاوت متقاضیانی که قصد گرفتن مجوز جدید برای ایجاد موسسه دارند، با عنوان موسسات فرهنگی قرآن و عترت باید اقدام به این کار بکنند، قبلا این موسسات با عنوان موسسات قرآنی بود ولی به دلیل برطرف کردن موازی کاری دستگاه های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهاد های فرهنگی، تصمیم بر این شده است که مجوز موسسات با عنوان موسسات فرهنگی قرآن و عترت صادر بشود.

وی گفت: متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت تلاوت به نشانی http://telavat.com مدارک خود را ارائه دهند و تقاضای خود را ثبت کنند و بعد از تأیید در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها در استان مورد تأیید قرار می گیرد و به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال می‌کند و از آنجا هم مجوز فعالیت برای انها صادر می‌شود. دوره های قرآنی خوبی هم برگزار شد از جمله برگزاری دو دوره ی آموزشیِ توانمندی مدیران موسسات قرآنی که در ابتدای سال ۹۵ برگزار شد و تا یک ماه پیش هم ادامه داشت.

برچسب ها موسسات قرآنی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی