دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۳۰ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

تشریح محورهای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

تشریح محورهای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور قرآنی استان محور های با قرآن در زلال اعتکاف را تشریح کرد.

مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی استان، ۲۴ اسفندماه در ستاد اعتکاف استان که با حضور مسئولان فرهنگی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اعلام این خبر، گفت: نباید با برنامه های سنگین خلوت و آرامش را از معتکفین سلب کنیم.

وی افضل اعمال در مراسم اعتکاف را قرائت وانس با قرآن دانست و افزود: یکی از محورهای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» برگزاری محافل ختم قرآن است که به صورت حلقه های ۳۰ نفره در ایام اعتکاف برپا می‌شود.

پرتوی اصلاح قرائت نماز معتکفین را از دیگر محورهای این طرح برشمرد و اظهار کرد: در این طرح معتکفین قرائت صحیح ارکان نماز را توسط اساتید برجسته حوزوی فرا می گیرند.

رئیس اداره امور قرآنی استان استفاده از قاریان برتر استان در قرائت قرآن، اذان و ادعیه را از دیگر برنامه های قرآنی این طرح معرفی کرد و گفت: سال جاری این طرح در ۵۰ مسجد استان برگزار شد و پیش بینی می‌شود در مراسم اعتکاف سال آینده نیز این طرح در ۴۰ مسجد استان اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، نیز در این جلسه از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف سال آینده خبر داد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف از ۲۱ تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری ۱۲ هزار نفر در ۱۶۳ مسجد استان معتکف بودند، افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۱۹۶ نفر خانم و ۲ هزار و ۶۶۴ نفر آقا بودند.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به استفاده جوانان از این فرصت ایجاد شده با توجه به آشوب های اجتماعی و درگیری به تعلقات دنیوی، اظهار کرد: علاقمندان برای ثبت نام در مراسم اعتکاف سال آتی می توانند به سایت اینترنتی www.etekafchb.ir مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مراسم اعتکاف را مقدمه ای برای بهره گیری از ایام شعبان و صفر برشمرد و عنوان کرد: پیش بینی می شو در مراسم اعتکاف سال ۹۶ شاهد افزایش ۱۵ درصدی معتکفین و حضور ۱۵ هزار معتکف در مساجد استان باشیم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی