يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۳۹ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

راه اندازی مجمع خیرین قرآن و عترت و گروه آموزشی دو اقدام جدید در چهار محال و بختیاری

 ستاد استان

راه اندازی مجمع خیرین قرآن و عترت و گروه آموزشی دو اقدام جدید در چهار محال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری راه اندازی مجمع خیرین قرآن و عترت و گروه آموزشی دو اقدام جدید در سال ۹۵ برشمرد.


مهدی پرتوی در نشست مدیران این اداره گفت: در سال ۹۵ یک سری توفیقاتی شامل حال ما شد که گوشه ای از این فعالیت ها در ویژه نامه ای تهیه و تدوین شده که در شمارگان دو هزار نسخه آماده ی توزیع است.

پرتوی گفت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف امسال برای سومین سال است که در استان چهار محال و بختیاری در حال اجرا است، آیین نامه ی این طرح به صورت کامل تهیه و به شهرستان ها به منظور اجرا ارائه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در ۵۵ مسجد قاری قرآن اعزام شد که این قاری کار اصلاح قرائت نماز، مدیریت برنامه ی زنده ی اذان و قرائت قرآن و اعمال ام داوود که بخش بیشتر آن را قرائت قران تشکیل می دهدرئیس اداره امور قرآنی گفت: اعزام قاری قرآن در اعتکاف سال ۹۵، هفتاد وپنج نفر بود که از این تعداد ۲۰ نفر در شهر کرد، بروجن ۱۰ نفر، فارسان ۷ نفر، لردگان ۱۰ نفر، اردل ۵ نفر، کوهرنگ ۸ نفر، کیار ۵ نفر، بن ۵ نفر، سامان ۵ نفر اعزام شدند.

پرتوی بیان کرد: در سال گذشته بعضی از مساجد میزبان چند نفر قاری بودند و این به خاطر حجم بالای شرکت کنندگان در یک مسجد بود که بحث اصلاح قرائت نماز آنها وقت گیر بود و از عهده ی یک نفر خارج بود، مثل مصلی نماز جمعه ی شهر کرد که چند نفر به این محل اعزام شد.

وی افزود: در سالی که گذشت ما دو نهال قرآنی کاشتیم که ثمرات آن را آینده، هم جامعه ی قرآنی و هم دیگر کسانی که مشغول کار فرهنگی و قرآنی هستند، شاهد خواهند بود، یکی گروه آموزشی است که کار خود را به خوبی انجام داده و دنبال می‌کند و در همه ی شهرستان ها حضور پیدا کردند و مدیران قرآنی و فعالیت های خانه های قرآن شهری و روستایی را ارزیابی می‌کنند و در سال های آینده هم ادامه دارد.

رئیس اداره امور قرآنی گفت: سال آینده این گروه آموزشی با دو هدف به شهرستان ها اعزام می شوند، یکی تبیین طرح های آموزشی سازمان دارالقرآن الکریم، چون که متأسفانه یکی از مشکلات و دغدغه های ما در بحث آموزش قرآن این بود که خیلی از مدیران و حتی بالاتر از آن یعنی کارشناس قرآنی شهرستان ها نسبت به طرح هایی که از ناحیه ی سازمان دارالقران الکریم ابلاغ شده، شناختی ندارند.

پرتوی بیان کرد: در فصل بهار دوره هایی برای مدیران و کارشناسان قرآنی از سوی گروه آموزشی گذاشته می‌شود و در پایان فصل بهار هم آزمونی از آنها به عمل خواهد آمد و این کار برای این است که تابستانی داشته باشیم که فعالیت های قرآنی حساب شده و پر رونق تر از همیشه برگزار شوند.

وی افزود: سال گذشته دفترچه ای تدوین شد با عنوان « دفترچه ی معرفی کلاس ها و برنامه های قرآنی استان» و امسال هم این کار را انجام می دهیم و انتظار می رود کارشناسان قرآنی شهرستان برنامه های خود را کامل و جامع به اداره امور قرآنی استان به منظور درج در این دفترچه ارسال کنند.

مهدوی پرتوی دومین نهال کاشته شده توسط اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری را راه اندازی مجمع خیرین قرآن و عترت چهار محال و بختیاری دانست و گفت: در سال ۹۵ این مجموعه راه اندازی شد و هیئت مدیره ی و مکان آن مشخص شد و تجهیزان و مکان آن کاملا مردمی بود و فعالیت های آن هم مردمی دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: اعضای هیئت مدیره ی این مجمع جلسات متعددی با نماینده ی ولی فقیه در استان، مدیر عامل شهرک های صنعتی، سپاه و دیگر نهاد ها داشته اند و پیگیری ها و رایزنی هایی در دست انجام است و هدف هم این است که کار های قرآنی بدون چشم داشت به حمایت های ناچیز دولت انجام شود و فعالیت های قرآنی با مشارکت های مردمی انجام شود.

رئیس اداره امور قرآنی گفت: در دستور کار این مجمع آمده که این مجمع متنتظرش در شهرستان ها هم راه اندازی شود و مردم در فعالیت های قرآنی بیشتر از پیش ورود پیدا کنند.

پرتوی در ادامه اشاره ای به محافل انس با قرآن کرد و افزود: برگزاری محافل انس با قران در مناسبت های مختلف طول سال قابل تقدیر و تشکر است و شاخص ترین این محافل در ایام الله دهه فجر اتفاق افتاد که بسیار ارزشمند است و در دو سال گذشته این کار به خوبی با همت رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و همکاری مجموعه ی موسسات قرآنی و خانه های قرآن شهری و روستایی انجام می‌شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی