چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۲۸ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

 ستاد استان

طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی استان از برگزاری طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در مساجد استان خبر داد.

مهدی پرتوی ضمن اعلام این خبر گفت: این طرح برای چهارمین  سال متوالی همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در استان برگزار می‌شود  .

وی افزود: بر اساس این طرح که از سال های گذشته در ایام البیض و اعتکاف اجرا می‌شود اساتید قرآن برای اصلاح قرائت نماز معتکفان به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی استان ختم دسته جمعی قرآن توسط معتکفان، اجرای تلاوت‌های زنده قرآن و اذان و بیان نکات تفسیری توسط مبلغان و تلاوت ترتیل خوانی سوره‌های وارده و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌های این طرح اعلام کرد و ادامه داد: برای هر مسجد یکی از مدیران موسسات یا خانه‌های قرآن به عنوان مدیر قرآنی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

پرتوی ابراز داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده در روزهای اعتکاف از اساتید و مربیان قرآن به منظور آموزش‌های قرآنی و ایجاد فضای قرآنی بیشتر در مساجد پذیرای معتکفین استفاده می‌شود.

مهدی پرتوی گفت: مسابقه قرآنی با عنوان « با قرآن در زلال اعتکاف » با محوریت «ترجمه و مفاهیم سوره های دَهر و حُجرات» و « متن و ترجمه خطبه متقین معروف به خطبه همام» برای اولین بار در مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین و ارزشمندترین پناهگاه در مقابل هجمه‌های فرهنگی و مظهر نواندیشی است، گفت: همه باید دوشادوش متولیان دستگاه‌های فرهنگی در توسعه فرهنگ دینی و قرآنی تلاش کنند.

رئیس اداره امور قرآنی  تصریح کرد: فرهنگ قرآنی پایه سعادت و کمال جامعه اسلامی است و هر اندازه برای تقویت این سرمایه معنوی گام برداریم بجا است. 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی