سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۴۵ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

دهمین نشست «تدبر در قرآن کریم» در شهر شلمزار برگزار شد.

 کیار

دهمین نشست «تدبر در قرآن کریم» در شهر شلمزار برگزار شد.

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان کیار گفت: نشست تدبر در قرآن کریم با حضور30 نفر شرکت کننده در حسینیه المهدی (عج) شلمزار در حال برگزاری است.

قدیر دخت با اشاره به اینکه هفت جلسه از کلاس تدبیری قرآن کریم در این حسینیه می گذرد، بیان کرد: این کلاس در 16هفته متوالی روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود که مفاهیم آن از نیم جزء30قرآن کریم با حضور کارشناس قرآنی ابوذر کارگر در حال برگزاری است.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان کیاربیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ها متعدد بر اهمیت تدبر در قرآن و عمل به آن تأکید و توصیه فرموده‌اند اما جای تأسف است که در جامعه بیشتر به قرائت قرآن کریم توجه می‌شود در حالی ‌که قرائت قرآن مقدمه تدبر در قرآن است.

وی با اعلام اینکه هدف انقلاب اسلامی پیشرفت دینی و سعادت اخروی و دنیوی بوده است، عنوان کرد: جامعه از زمانی می‌تواند به ارزش‌های قرآن برسد که در قرآن تدبر داشته باشد.

قدیر دخت اعلام کرد: خداوند متعال در آیه 82 سوره نساء می‌فرماید: «‌أَفَلاَ یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ کَانَ مِنْ عِندِ غَیْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِیهِ اخْتِلاَفًا کَثِیرًا؛ آیا در [معانى] قرآن نمى‏اندیشند اگر از جانب غیر خدا بود قطعاً در آن اختلاف بسیارى مى‏یافتند».

وی در پایان تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی بیشتر از دستگاه های دولتی و عمومی بر اساس وظیفه رسمی با احساس وظیفه دینی نسبت به راه‌اندازی برنامه‌های آموزش عمومی قرآن در قالب کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم و تفسیر قران برای کارکنان و خانواده‌های آنان و با اقشار مختلف جامعه اقدام کرده‌اند.

گفتنی است، دهمین نشست تدبر درقرآن کریم بیست و دوم دی95 در حسینیه المهدی (عج) شلمزاربرگزارشد.

برچسب ها تدبر در قرآن

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی