پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۱۵ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

رحیم بودن خدا مانع مجازات گناهکاران در قیامت نمی‌شود.

 ستاد استان

رحیم بودن خدا مانع مجازات گناهکاران در قیامت نمی‌شود.

مدیر موسسه قرآنی نسیم وحی شهرکرد گفت: آیه ۳۲ سوره الرحمن این تفکر که خداوند آنقدر رحیم است که گناهکاران را در قیامت به مجازات نمی‌رساند را رد می‌کند.


مسعود داوری، مدیر موسسه نسیم وحی در نشست تدبر در قرآن که عصر امروز پنجم دی ماه در محل موسسه نسیم وحی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در این سوره می فرماید جهان را برای دو موجود مختار یعنی انسان و جن کردیم.

وی تصریح کرد: آیه «فَبایِ ءالاءِ بِما تُکَذِبان» که چندین بار در این سوره استفاده شده به معنای این است که خداوند رحمان و رحیم عذاب را نیز در قیامت قرار داده است.داوری افزود: در پایان سیاق دوم این سوره بیان می‌شود که همه چیز در جهان فنا می‌شود و تنها وجه خدا و هر کاری که وجه الهی داشته باشد، باقی می‌ماند.

مدیر موسسه نسیم وحی شهرکرد با بیان اینکه آیه ۳۱ سوره الرحمن به انسان‌ها تذکر می‌دهد که بدانید آگاهینه چه اعمالی انجام می‌دهید، گفت: آیه ۳۲ این سوره این تفکر که خداوند آنقدر رحیم است که گناهکاران را به مجازات نمی‌رساند را رد می‌کند.

وی یادآور شد: چون مخاطبان این سوره بهشتیان نیستند بلکه تکذیب‌کنندگان قیامت هستند در آیه ۳۵ این سوره آمده است که برای شما تکه هایی از آتش فرستاده می‌شود؛ پس اگر حقیقت قرآنی عذاب و جهنم را تکذیب کنید، در روز قیامت یاوری برای شما وجود ندارد.

داوری با اشاره به آیه ۴۱ سوره الرحمن، اظهار کرد: در این آیه کلمه «المجرمون» استفاده شده است و مجرم بودن افراد مورد خطاب از جایی آغاز شده که قیامت را تکذیب کردند و چون تفکر موجب قدم برداشتن می‌شود، در این آیه آمده که پیشانی و پای تکذیب‌کنندگان قیامت گرفته شده و به دوزخ افکنده می شوند.

مدیر موسسه نسیم وحی شهرکرد با اشاره به آیه ۴۳ سوره الرحمن، تصریح کرد: در این آیه به صراحت به تکذیب‌کنندگان قیامت گفته می‌شود که جهنم همان جایی است که شما مجرمان آن را تکذیب می‌کردید.وی گفت در آیه ۴۴ این سوره بیان شده که شما بین آبی که به نقطه جوش رسیده و آتش طواف می‌کنید.

داوری افزود:پیام این آیه‌ها برای فرد مومن این است که برای رسیدن به جایگاه بهشتی و تقوای بیشتر تلاش کند و فردی که غرق در گناه است توبه کند و به سمت خدا بازگردد.

مدیر موسسه نسیم وحی شهرکرد یادآور شد: در آیه ۴۶ به این نکته اشاره شده که تکذیب‌کنندگان قیامت نه از خدا که از مقام، شان و ابهت خدا حیا می‌کنند و می‌ترسند.

وی افزود: در آیه ۵۲ خداوند می فرماید از هر نوع میوه‌ای در بهشت قرار دادیم و در آیه بعد آورده شده که بالش‌هایی برای تکیه دادن در بهشت وجود دارد که استوار و محکم هستند.

داوری در پایان یادآور شد: در آیه ۵۶ بیان شده که برای مومنین در بهشت زنانی هستند که خیره نگاه نمی کنند و انسان یا جنی با آنها تماس نداشته است و در آیه ۵۸ آمده که این زنان از نظر نورانیت و زیبایی مثل یاقوت هستند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی