دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۱۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

ترویج و اشاعه ی فعالیت های قرآنی، نیاز به تلاش همگانی دارد

 اخبار مؤسسات

ترویج و اشاعه ی فعالیت های قرآنی، نیاز به تلاش همگانی دارد

مدیر موسسه قرآنی الرحمن شهر کرد با بیان اینکه ترویج و اشاعه ی فعالیت های قرآنی، نیاز به تلاش همگانی دارد، گفت: قرآن باید جزو ضروریات زندگی امروزی قرار بگیرد.


 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، روح انگیز بهرامی گفت: جامعه ی ما هنوز با قرآن آن جوری که شایسته است مأنوس نشده و اهمیت قرآن را درک نکرده اند، هنوز قرآن در متن زندگی ما وارد نشده و این چنین است که ما وقتی گرفتار می شویم و مشکلی در زندگی مان به وجود می آید، سراغ قرآن می رویم و قرآن را جزو ضروریات زندگی خودمان هنوز نمی دانیم و نسبت به آن احساس نیاز نمی کنیم.

بهرامی افزود: این مهم نیاز به یک تلاش همگانی و فراگیر دارد و نیاز است که همانگونه که برای واکسنی، مثل فلح اطفال، صدا و سیما و همه ی ارگان ها تلاش می‌کنند تا این مسئله اجرایی شود و فلج اطفال از جامعه ریشه کن شود و اقدام جامع صورت می گیرد، برای قرآن هم همین طور همگانی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی بعد از انقلاب در زمینه ی قرآن آموزی انجام شده است، بیان کرد: باید گفت که نسبت به گذشته تلاش های خوبی صورت گرفته، اما در خور شأن قرآن نیست، باید مردم ما به این نتیجه برسند که قرآن نسخه ی حیات بخش زندگی بشری است و زندگی ها را آرامش می بخشد و گره ها و مشکلات را باز و مرتفع می‌کند.

مدیر موسسه الرحمن شهر کرد، با بیان اینکه هر فعالیتی آسیب هایی هم دارد، گفت: بعضی از  کسانی که در عرصه ی فعالیت های قرآنی وارد می شوند، یا به فکر مطرح شدن خود و فرزندان خود هستند، یا به فکر کسب منافع مادی و بیشتر فعالیت های قرآنی، نه برای بُعد منوی آن است بلکه برای کسب مقام و رتبه و کسب گواهی نامه و منافع مادی است.

بهرامی افزود: ما منکر این نیستیم که مسابقات و کسب مقام، خود یک ابزار برای جذب خانواده ها و بچه ها است اما باید تلاش شود که این مسائل در رأس قرار نگیرد و ما از این ابزار برای رسیدن به هدفمان که ترویج و فرهنگ سازی سبک زندگی قرآنی است، بهره ببریم.

وی با اشاره به تعداد اعضای این موسسه  ادامه داد: اعضا در طول سال و در موقعیت های مختلف، متفاوت است، به‌عنوان مثال در ماه تابستان تعداد اعضای ما به بیش از هزار نفر می رسد اما بعد از فصل بازگشایی مدارس و سال تحصیلی، هم کلاس ها یک جلسه در هفته می شوند و هم به خاطر اینکه دانش آموزان کمتر مراجعه می‌کنند، آمار کمتری داریم،در حال حاضر در بحث حفظ ۲۱۷ نفر در تفسیر ۳۹ نفر در قرائت و روخوانی و روانخوانی هم ۱۲۳ نفر عضو داریم و البته شعب دیگری هم در شهر های باباحیدر، شهرک کیان و بعضی شهر های دیگر داریم که آمار آنها جدای از این آمار است.

بهرامی با بیان اینکه استقبال برادران نسبت به خواهران کمتر است که باید برای این مسئله هم تدابیری از سوی مسئولین امر گرفته شودگفت: ما از دوره ی پیش دبستانی که فقط بحث حفظ را فقط دارند و فقط سماعی و شنیداری کار می‌کنند عضو داریم تا مقاطع ابتدایی، در رده های اول و دوم، یک گروه، سوم و چهارم یک گروه، پنجم و ششم یک گروه که بحث روخوانی و روان خوانی را دارند و بالای این مقاطع که وارد رده ی جوانان و نوجوانان می شوند هم در یک گروه، خانم های بزرگسال هم در یک گروه، هم خواهران و هم برادران به صورت مجزا.

گفتنی است، موسسه الرحمن از سال 80 به صورت غیر رسمی و از سال 86 به صورت رسمی فعالیت خود را در شهر شهرکرد آغاز کرده است.

برچسب ها موسسات قرآنی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی