دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۵۲ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

سال ۹۵، سال خشکسالی اعتبارات قرآنی است

 ستاد استان

سال ۹۵، سال خشکسالی اعتبارات قرآنی است

رئیس اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری سال ۹۵ را سال خشکسالی اعتبارات قرآنی دانست و گفت: علی رغم مشکلات موجود، کمبود اعتبارات چرخ فعالیت های قرانی در استان در حرکت است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری در جمع مدیران، کارشناسان امور قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی و جامعه ی قرآنی چهار محال و بختیاری گفت: قرآن یاوران و قرآن باوران این استان، برای دومین بار توفیق داشتند تا از حضور قاری بین المللی، استاد و پیشکسوت قرانی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور بهره مند شوند.

پرتوی با اشاره به اینکه استان چهار محال و بختیاری از استان های محروم کشور محسوب می شوند، افزود: حضور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم،در این استان نشان از حمایت های معنوی وی به استان های محروم است و ان شاء الله مایه ی خیرات و برکات بسیار برای مجموعه های قرآنی در استان باشد.

رئیس اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری با بیان نمای کلی استان چهار محال و بختیاری گفت: علاوه بر جازبه های دیدنی و منابع طبیعی استان و آب و هوای خوب و چهار فصل، این استان از لحاظ نیروی انسانی هم دارای استعداد های ارزشمندی در حوزه های مختلف از جمله قرانی که نمونه ی شاخص و بارز آن حافظ کل قرآن کریم و و قاری بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه هدف برگزاری این نشست، تبادل نظرات در حوزه ی فعالیت های قرآنی و شنیدن نصایح و راهکار های استاد و پیشکسوت قرآن مهدی قره شیخلو به منظور پیشبرد هر چه بهتر فعالیت های قرآنی در استان است، ادامه داد: چهار محال و بختیاری دارای صد و ۷۰ موسسه قرآنی، خانه قرآن شهری و روستایی است که با تلاش شبانه روزی و با عشق و علاقه ی بسیار فعالیت های قرآنی را دنبال می‌کنند.

مهدی پرتوی افزود: بهانه ی حضور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در این استان و در جمع مدیران، کارشناسان امور قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی و جامعه ی قرآنی، برگزاری اختتامیه ی دو طرح ارزشمند بزرگ قرآنی با عنوان های « جشنواره ی سوره یاسین و طرح ملی رحله ۲» بود.

رئیس اداره امور قرانی چهار محال و بختیاری ادامه داد: جشنواره سوره ی مبارکه یاسین با همکاری و همت اتحادیه ی موسسات قرآنی با حضور پنج هزار نفر برگزار شد و این کار ارزشمند و فراگیر، قابلیت موسسات ومراکز قرآنی را در حوزه ی فعالیت های اجرایی به خوبی به نمایش گذاشت و  در اختتامیه ی این طرح  از برگزیدگان رشته های حفظ، ترتیل، تحقیق، فصیح خوانی، تفسیر و تحقیق و پژوهش در سه رده سنی و در دو گروه خواهر و برادر با اهدا لوح افتخار و هدایای نقدی تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: طرح ملی رحله ۲ با همکاری و همت موسسه قرآنی اهل بیت علیهم السلام برای نخستین بار در استان برگزار شد و این امر حاکی از پویایی در فعالیت های قرآنی استان است که نشان از این دارد که چرخ فعالیت های قرآنی در استان، علی رغم مشکلات موجود، کمبود اعتبارات و  بی مهری ها به همت و با همکاری خوب شخصیت های قرآنی و فعالان قرآنی استان در حرکت است.

پرتوی گفت: طرح ملی تلاوت در استان با همکاری استاد مسعود داوری برگزار شد که تعداد قابل توجهی از نوجوانان و جوانان را تحت پوشش قرار داد و با گذشت یک سال از اجرای این طرح، شاهد نتایج بسیار ارزشمندی در عرصه تلاوت قرآن کریم هستیم و قاریان بسیار توان مندی از این مجموعه تربیت شده اند.

وی تربیت معلمان قرآنی در حوزه های مختلف، آسیب شناسی از فعالیت های قرانی موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی را از دیگر فعالیت های انجام شده ی اداره امورقرانی استان دانست و افزود: با توجه به آسیب شناسی از فعالیت های قرآنی استان که در سه سال گذشته انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که مهم ترین آسیب، نبود معلم قرآنی با تجربه و کار آمد در سطح استان است و در زمان حاضر دغدغه ما تربیت نیروی متخصص قرآنی است که به حمد الله با پیگیری ها و برنامه ریزی هایی که انجام شد، تربیت معلم ها در زمینه های مختلف به خوبی در شهرستان ها به صورت نیمه خود گردان در حال برگزاری است.

رئیس اداره امور قرانی چهار محال و بختیاری سال ۹۵ را سال خشکسالی اعتبارات قرآنی دانست و گفت: تا الان که شش ماه از سال ۹۵ گذشته است هیچ گونه اعتبار مالی در حوزه ی فعالیت های قرآنی به ما اختصاص داده نشده است.

گفتنی است، نشست مدیر کل، مدیران، کارشناسان امور قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی و جامعه ی قرآنی چهار محال و بختیاری با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشورروز سه شنبه ۶ مهر ۹۵ در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی