دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۱۱ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برای رسیدن به حفظ حقیقت قرآن و ترویج آن در جامعه تلاش کنیم

 ستاد استان

برای رسیدن به حفظ حقیقت قرآن و ترویج آن در جامعه تلاش کنیم

نابغه حفظ قرآن گفت: افراد بسیاری حافظ قرآن هستند ولی حافظ حقیقت قرآن نیستند و افزود: باید برای رسیدن به حفظ حقیقت قرآن و ترویج آن در جامعه و خانواده تلاش کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، محمدتقی خان، حافظ برجسته قرآن و نابغه قرآنی حفظ و اهل پاکستان، ۸ مهرماه در محفل انس با قرآن کریم که با حضور حافظان استان در سالن اجتماعات اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: افراد بسیاری حافظ قرآن هستند ولی حافظ حقیقت قرآن نیستند.

وی با اشاره به اینکه حافظ قرآن باید حافظ مفاهیم و حقیقت قرآن باشد افزود: باید برای رسیدن به حفظ حقیقت قرآن و ترویج آن در جامعه و خانواده تلاش کنیم.
محمد تقی خان با اشاره به اینکه تفسیرهای زیادی برای قرآن نوشته شده است ولی تفسیر الفاظ قرآن هستند گفت: تفسیر عملی قرآن این است که انسان راه رفتن، حرف زدن و رفتارش تفسیر قرآن باشد به همین سبب واقعه کربلا نیز تفسیر عملی قرآن است.
وی با بیان این که به کودکان باید به صورت غیر مستقیم و با داستان قرآن را آموزش داد اظهار کرد : فراگیری قرآن درسنین کودکی باید مدنظر خانواده ها باشد.
نابغه قرآنی در رشته حفظ  بهترین شیوه برای حفظ قرآن را حفظ آیه به آیه دانست و گفت: صفحات قرآن را باید در حافظه تصویری ذهن ثبت کرد که این نکته بسیار اهمیت دارد.

وی زیاد گوش دادن قرآن و روخوانی آن را بهترین روش یادگیری قواعد تجوید دانست و بیان کرد : برای حفظ قرآن بهتر است که به صورت گروهی یا دونفری کار شود.
محمد تقی خان کیفیت حفظ قرآن را ارزشمندتر از کمیت آن دانست و عنوان کرد: برای حفظ صحیح قرآن باید سه نکته توکل برخدا، نظم در حفظ آیات و تلاش و کوشش را مدنظر قرارداد.

برچسب ها محمدتقی خان

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی