دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۲۹ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

استقبال کم رنگ از برگزاری کارگاه تخصصی حفظ در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

استقبال کم رنگ از برگزاری کارگاه تخصصی حفظ در چهارمحال و بختیاری

دومین کارگاه تخصصی ویژه حافظان کل قرآن روز گذشته هشتم مهرماه در اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، با حضور استاد عیسی خورشیدی حافظ بین المللی قرآن و استقبال خیلی کم حافظان استان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، استاد عیسی خورشیدی، حافظ بین المللی قرآن در دومین کارگاه تخصصی ویژه حافظان کل با بیان این که حافظان قرآن ممکن است با مشکلات و ایراداتی در روند حفظ قرآن روبه‌رو شوند، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزش نکاتی است که حافظان قرآن جهت پیشرفت و برطرف کردن اشکالات و جلوگیری از دلسردی ها نیاز دارند.

وی با یادآوری این مطلب که این کارگاه ها از سال ۹۳ راه اندازی شد و بعد از یک وقفه مجدداً امسال شروع شده است و هردو هفته یکبار تشکیل می گردد،  افزود: این کارگاه ها در دوره اول با حضور ۳۰ حافظ قرآن و در دوره دوم با حضور تعداد کمتری از حافظان کل قرآن تشکیل می شود و دلیل آن را اطلاع رسانی اندک دانست.

حافظ بین المللی قرآن ادامه داد: حافظان قرآن باید از قرآن های مخصوص حافظین استفاده  کنند زیرا در این قرآن ها توجه بیشتری به نکاتی مانند خط، رنگ صفحه و نوع نوشتار شده که باعث جلوگیری از خستگی چشم می شود.

وی با بیان گلایه آمیز گفت: در آموزش و پرورش در سالهای گذشته بخشنامه ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه از حافظان قرآن برای آموزش و استخدام در این ارگان استفاده کنند اما چون تعداد حافظین کم بود از کسانی استفاده شد که متاسفانه خیلی از آنها حافظ قرآن نبودند.

استاد خورشیدی ادامه داد: مهم ترین نکته برای یادگیری و حفظ قرآن انگیزه است که قرآن آموز باید داشته باشد زیرا اگر انگیزه در قرآن آموز وجود نداشته باشد نسبت به فراگیری قرآن دلسرد شده و ادامه نخواهد داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر انگیزه برای یادگیری بهترحین خواندن قرآن بهتراست از صدای اساتیدی چون محمد صدیق منشاوی و پرهیزکار استفاده شود زیرا در صوت این اساتید ترتیل بسیار کامل وجامع رعایت شده است.

حافظ بین المللی قرآن در پایان گفت: هر کس یک بار به دنیا می آید پس چه بهتر که عمرخود را در راه به کارگیری و آموزش قرآن صرف کند و چه درجه ای بالاتر از فراگیری قرآن است.

یادآور می شود در دومین کارگاه آموزشی ویژه حافظان کل قرآن علیرغم اطلاع رسانی قبلی توسط اداره امور قرآنی استان، تنها سه نفر از حافظان شرکت کردند که جای دارد در این خصوص آسیب شناسی و بررسی کارشناسی صورت گیرد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی