دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

اظهار تاسف برای هزینه‌شدن نادرست بودجه‌های قرآنی

 ستاد استان

اظهار تاسف برای هزینه‌شدن نادرست بودجه‌های قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه در کشور ما هنوز حق قرآن آنگونه که باید ادا نشده است، تصریح کرد: گاهی پول‌هایی برای انجام فعالیت‌های قرآنی اختصاص می‌یابد ولی متاسفانه در جاهای دیگری خرج می‌شود و گاهی نه فقط از بی‌پولی که از مدیریت بد در مصرف بودجه‌ها رنج می‌بریم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، مهدی قره ‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقران کشور، عصر ششم مهرماه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره سوره مبارکه یاسین و طرح رحله ۲ که با حضور مسئولان قرآنی استان و برترین‌های و برگزیدگان این طرح‎ها در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه ما تا رسیدن به کشور قرآنی خیلی فاصله داریم، افزود: در کشور برای مراسم عزاداری امام حسین(ع) سالانه چندین میلیارد تومان پول خرج می‌شود که اگر اندکی از این مبلغ به امور قرآنی اختصاص یابد دیگر از کمبود امکانات برای فعالیت‌های قرآنی گله نخواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه حضور بانک‌ها و دیگر موسسات مالی به عنوان حامی فعالیت‌های قرآنی در گسترش ترویج قرآن موثر است، گفت: به عنوان نمونه در ورزش سرمایه‌های بسیاری خرج می‌شود ولی باید به این نکته توجه کرد که ورزش ما وقتی می‌تواند اثرگذار باشد که بین قرآن و ورزش توازن وجود داشته باشد و اخلاق قرآنی حاکم گردد.
رئیس سازمان دارالقران کشور با بیان اینکه در کشور ما هنوز حق قرآن آنگونه که باید ادا نشده است، تصریح کرد: گاهی پول‌هایی برای انجام فعالیت‌های قرآنی اختصاص می‌یابد ولی متاسفانه در جاهای دیگری خرج می‌شود و گاهی نه فقط از بی‌پولی که از مدیریت بد در خرج بودجه‌ها رنج می‌بریم.
وی خانواده شهید محمد حسن قاسمی، شهید مدافع حرم، را از نمونه خانواده‌های قرآنی معرفی کرد و اظهار کرد: اگر خانواده‌ها نسبت به تربیت قرآنی فرزندان خود کوتاهی کنند باید جوابگوی اسلام باشند.

قره شیخلو تصریح کرد: در قرآن به پیامبر امر شده است که به مردم بگوید با یکدیکر به درستی سخن بگویند ولی این ویژگی در جامعه ما نمود کمی دارد و ما چقدر قرآن را خوب می‌فهمیم که به آن عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید در خانه‌های ما روح قرآن جاری گردد، افزود: لازمه اینکه فرزندان قرآنی شوند قرآنی شدن پدر و مادران است.
رئیس سازمان دارالقران کشور با بیان این که در موسسات قرآنی باید یک فضای قرآنی و اخلاقی حاکم باشد که نوجوانان آنجا را خانه خود بدانند، گفت: هم نظامی اسلامی ما، هم مسئولین و هم مردم در نهادینه شدن فرهنگ قرآنی نقش به سزایی دارند.
قره شیخلو تصریح کرد: حفظ قرآن وسیله‌ای است برای انس با قرآن و کسی که حافظ قرآن باشد باید قرآن را در قلب و ذهن و زندگی خود داشته باشد.
یادآور می‌شود در این آیین از پدر شهید محمد حسن قاسمی، شهید مدافع حرم، تقدیر شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی