دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

واکنش جامعه قرآنی به اتفاقات قرآنی کم رنگ است/ انتقاد از عملکرد غیرقانونی مدیران ارشاد

 ستاد استان

واکنش جامعه قرآنی به اتفاقات قرآنی کم رنگ است/ انتقاد از عملکرد غیرقانونی مدیران ارشاد

رئیس سازمان دارالقرآن گفت: متاسفانه حضور جامعه قرآنی و واکنش آنها به اتفاقات قرآنی خیلی کم رنگ است و در توضیح یکی از این رخدادها افزود:۹۰ درصد مدیران ارشاد در استان ها اعتبارات شورای توسعه فعالیت های قرآنی را صرف کارهای خودشان می کنند و حتی بعضا در زمینه قرآنی هم صرف نمی کنند.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور پیش از ظهر  ششم مهرماه در نشست با مدیران و کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان و چهره های قرآنی چهارمحال و بختیاری که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، در طول چهاردهه از انقلاب، کارهای خیلی خوبی در کشور انجام شده است و خیلی از کمبودها و خلاهایی که در حوزه قرآنی وجود داشت پر شد و در این زمینه به تربیت ۲۵۰۰ حافظ کل قرآن دارای مدرک تخصصی، حضور  ۶۰۰۰۰ نفر در آزمون های حفظ، فعالیت ۱۰ هزار تشکل قرآنی، تشکیل هزاران جلسه آموزش قرآن سنتی اشاره کرد و ادامه داد: با این حال با نقطه مطلوب و طراز مطلوب نظام جمهوری اسلامی فاصله داریم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور اتفاق دیگر در فضای قرآنی کشور در سال های اخیر را تصویب اعتبارات قرآنی دانست و افزود: این اعتبارات باید از نظر سقف و نوع مدیریت، کارشناسی تر شوند.
وی اضافه کرد: حضور دستگاههای قرآنی متنوع در کشور، از یک منظر فرصت است و باعث توسعه فعالیت های قرآنی می شود و از یک جهت می تواند تهدید باشد چون اگر هماهنگی و انسجام لازم وجود نداشته باشد کارهای جزیره ای و حتی مقابل هم ممکن است صورت گیرد.
قره شیخلو با اذعان به وجود نیروهای متخصص و توانمند در کشور در حال حاضر و حتی خودکفایی در برخی از حوزه های قرآنی، بر به روز رسانی فعالیت های قرآنی تاکید کرد و افزود: باید تجربه نزدیک به ۴۰ ساله بعد از انقلاب را بر اساس نگاه مردم به زندگی و شرایط فعالی به روزرسانی کنیم و در به روزرسانی محتوی، منابع و روش‌ها تلاش کنیم.
قاری بین المللی قرآن با تایید اهمیت پرداختن به ظاهر قرآن در حد خود، آن را مقدمه فهم قرآن دانست و افزود: در زمینه فهم قرآن کم کار کرده ایم و نیاز هست که یک تغیر جهتی در فعالیت های قرآنی در کشور اتفاق افتد.

وی با اشاره به شکوه های به حق جامعه قرآنی در خصوص کمبود اعتبارات افزود: اعتبارات شرط لازم هست ولی کافی نیست و با استناد قرآنی افزود: برای تحقق فعالیت های قرآنی سه شرط اراده، کارو تلاش و ایمان به خدا لازم است.
رئیس دارالقرآن کشور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وجود رویداد خوب و بد در عرصه قرآنی، بیان کرد: متاسفانه حضور جامعه قرآنی و واکنش آنها به اتفاقات قرآنی خیلی کم رنگ است و بر لزوم حمایت و تشویق کارهای خوب در عرصه قرآنی و برخورد و انتقاد نسبت به فعالیت های غلط در عرصه قرآنی تاکید کرد.

وی یکی از رویدادهای قرآنی قابل نقد را نحوه توزیع اعتبارات در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی و اتحادیه های کشوری قرآنی و عدم پرداخت اعتبارات قرآنی بعد از گذشت شش ماه از سال دانست و تصریح کرد: متاسفانه در یک سال گذشته با بررسی های صورت گرفته مشخص شد ۹۰ درصد مدیران ارشاد در استان ها اعتبارات شورای توسعه فعالیت های قرآنی را صرف کارهای خودشان  می کنند و حتی بعضا در زمینه قرآنی هم صرف نمی کنند.
یادآور می شود در پایان این نشست، کارشناسان، مدیران و فعالان قرآنی حاضر در جلسه به طرح دیدگاه ها، دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.

برچسب ها قره شیخ لو

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی