دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

کاهش آسیب‌های اجتماعی از برکات کلاس‌های قرآنی است

 مصاحبه ها ستاد استان

کاهش آسیب‌های اجتماعی از برکات کلاس‌های قرآنی است

مدیر مؤسسه منتظران مهدی(عج) هفشجان گفت: افزایش تعداد نمازگزاران جوان و نوجوان در مساجد و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فردی میان جوانان و نوجوانان از برکات برگزاری کلاس‌های قرآنی این مؤسسه در شهر هفشجان است.


مهراب شفیعی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منتظران مهدی(عج) هفشجان، با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآنی مؤسسه منتظران مهدی(عج) از سال ۷۶ تاکنون، گفت: این کلاس‌ها با حضور اساتید و مربیان قرآنی شهر هفشجان که در مجموع ۱۰ نفر مربی قرآنی دارای تحصیلات دیپلم و کارشناسی می‌باشند تشکیل می‌شود و بنیان‌گذار موسسه منتظران مهدی(عج) حجت‌الاسلام و المسلمین آیت کیوانی است. 
وی با اشاره به اینکه کلاس های قرآنی موسسه منتظران مهدی(عج) با محوریت سنجش، جذب، ارتقا و حمایت استعدادهای قرآنی در طول سال برگزار می‌شود، افزود: در شهر هفشجان کلاس‌های قرآنی به صورت خانگی و در هفته دو تا سه جلسه برگزار می‌شود و از اهداف اصلی این موسسه شعبه‌بندی کلاس‌ها در مکان‌های مختلف شهر است تا عموم مردم هفشجان بتوانند از این کلاس‌های قرآنی بهره‌مند شوند.
 مدیر موسسه منتظران مهدی(عج) اظهار کرد: مربیان قرآنی هفشجان در محله‌های مختلف با برگزاری کلاس های قرآنی در کنار مباحث آزاد و حفظ قرآن، سیر مطالعاتی اساتیدی چون شهید مطهری را نیز تدریس می‌کنند.
وی تصریح کرد: آموزش نکات تربیتی برای والدین و برگزاری اردوهای فرهنگی از دیگر برنامه‌های موسسه منتظران مهدی(عج) است.
شفیعی ادامه داد: موسسه منتظران مهدی(عج)، امکانات و هزینه کافی برای برگزاری کلاس‌های قرآنی ندارد ولی کلاس‌های قرآنی برگزار شده در سطح کنونی، تاثیرات بسیار مثبتی در سطح شهر و خانواده‌ها داشته است.
وی افزایش تعداد نمازگزاران جوان و نوجوان در مساجد و کاهش آسیب های اجتماعی و فردی در بین جوانان و نوجوانان را از برکات برگزاری این کلاس‌های قرآنی در شهر هفشجان دانست. 
 مدیر موسسه منتظران مهدی(عج) عنوان کرد: سالانه ۵۰ قرآن‌آموز برای شرکت در کلاس های قرآنی موسسه منتظران مهدی(عج) ثبت نام می‌کنند که بیشتر آنان از بین دانش‌آموزان و دانشجویان هستند.
وی بیان کرد: این موسسه نه حافظ کل قرآن تربیت کرده که از این تعداد دو حافظ قرآن خانم‌های خانه‌دار و هفت حافظ دیگر دانشجو هستند.
شفیعی در پایان تصریح کرد: موسسه منتظران مهدی(عج) هفشجان بودجه خود را از طریق حمایت برخی دستگاه ها از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کمک‌های مردمی تأمین می کند و خیرین سهم کمتری در این مجموعه دارند که امیدواریم در آینده با حمایت خیرین دوراندیش بتوانیم در گسترش فعالیت‌های قرآنی در هفشجان کوشا باشیم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی