پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۷:۱۹ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

تشکیل نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» در مراکز قرآنی چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

تشکیل نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» در مراکز قرآنی چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ازشکل گیری نهضت تربیت قرآنی « نورالثقلین » در برخی مراکز قرآنی این استان خبر داد.

 محسن تقی پور، رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به اینکه شعار اصلی فعالیت‌های دارالقرآن  در دوره جدید"قرآن کتاب زندگی و اهل بیت الگوی زندگی" است،بیان کرد: رویکرد ریاست جدید دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی که در کنار آموزش‌های عمومی، نگاه ویژه به آموزش‌های معارفی وجود دارد، توجه به مباحثی نظیر تدبر در قرآن، معارف قرآنی، گفتمان‌سازی قرآنی در جامعه و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز توسط افراد نخبه و فعالان قرآنی است که طرح نورالثقلین در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

تقی‌پور در تبیین اهداف طرح نورالثقلین، گفت: توسعه و تعمیق معارف قرآن و عترت مبتنی بر قرائت امامین انقلاب اسلامی و نیز، بسط اخوت، وحدت کلمه و ولایت در مؤمنان، اصلاح سبک زندگی اسلامی و نیل به سبک زندگی قرآنی در جامعه، ایجاد بسترهای لازم جهت پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی و کمک به فرآیند تمدن‌سازی اسلامی از اهداف پیش‌بینی شده این طرح است.

وی مخاطبان این طرح را آحاد جامعه اسلامی و مؤمنان در سنین مختلف کودک تا پیشکسوت دانست و افزود: افزایش انس با قرآن در مؤمنان و گسترش گرایش به باطن قرآن کریم، گسترش فرهنگ خانواده‌محوری و تعمیق پیوندهای خانوادگی مبتنی بر اندیشه اسلامی، توسعه نهادهای مردم‌پایه در بستر جامعه و ایجاد ظرفیت‌های مردمی تبلیغ قرآنی و نیز، ایجاد شبکه مراکز قرآنی از جمله آثار و ثمرات طرح هستند.

تقی‌پور گفت: در حال حاضر، طرح نورالثقلین توسط چند مرکز قرآنی مطرح در استان شکل می‌گیرد و در آینده نزدیک پوشش سراسری در سطح مراکز قرآنی استان را شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 40  موسسه قرآنی در استان تحت نظارت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند،ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری موسسه های قرآنی توانمندی وجود دارد که در بخش حفظ، تدبر در قرآن کریم، قرائت، تفسیر، آموزش های سبک زندگی اسلامی و... فعال هستند.

تقی پور افزود: 120خانه قرآن  شهری و روستایی در سطح استان تحت نظارت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی  فعالیت می‌کنند که با توجه به روزرسانی سامانه تلاوت، لازم است برای آنها مجوز ثابت صادر شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: تعداد خانه های قرآنی شهری چهارمحال و بختیاری ۶5 خانه قرآن است که در تمام شهرستان های چهارمحال و بختیاری پراکنده هستند.

وی گفت: تعداد 55 خانه قرآن روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که زیر نظر مربیان و فعالان بخش قرآن فعالیت می کنند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی