سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری پویش همگانی ختم کل قرآن کریم به نیت درگذشتگان کرونایی در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

برگزاری پویش همگانی ختم کل قرآن کریم به نیت درگذشتگان کرونایی در چهارمحال و بختیاری

پویش ختم جمعی کل قرآن کریم نثار شادی روح درگذشتگان کرونایی استان چهارمحال و بختیاری به همت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی و  با همکاری موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی این استان در حال برگزاری است.

 محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و از دست دادن شماری از هم‌استانی‌ها و تعداد زیادی از هموطنان، که مظلومانه از میان ما رفتند، پویش ختم قرآن کریم برای شادی روح متوفیان از سوی مراکز و تشکل‌های قرآنی استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: به همه مراکز قرآنی استان اعلام شده است که هر مرکز، اعم از مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، یک ختم قرآن داشته باشد، لذا این مراکز با تجمیع اعضای خود اعم از مربیان و قرآنیان و قرآن‌آموزان، به صورت متمرکز و از طریق فضای مجازی در منازل و هر فرد با تلاوت یک جزء به ختم دسته‌جمعی می‌پردازند که ثواب آن به ارواح متوفیان مبتلا به کرونا و شهدای سلامت هدیه می‌شود.

تقی‌پور با اشاره به ابراز رضایت خانواده‌های بازماندگان این متوفیان از اجرای این پویش خداپسندانه، تصریح کرد: تا کنون چندین ختم توسط مراکز قرآنی استان انجام شده است و این روند همچنان ادامه دارد. خوشبختانه یاد درگذشتگان و تلاوت قرآن برای شادی روح این عزیزان، با استقبال خوب خانواده‌های بازماندگان مواجه شده است

رئیس اداره امور قرآنی بیان کرد:  علاوه بر موسسات و خانه های قرآن همه مردم فهیم استان می توانند در این کار خدا پسندانه شرکت نمایند .

تقی پور همچنین گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان تبلیغات اسلامی از عموم مردم ایران برای پیوستن به پویش «به توان ما» دعوت کرد تا هزینه‌های برنامه‌های مذهبی از قبیل اعتکاف‌، نمازهای جماعت، جشن‌های اهل‌بیت(ع)، کلاس‌های آموزش قرآن و عترت و ... که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند، صرف تهیه بسته‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس در مناطق محروم شود.

وی ادامه داد:  در همین راستا، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری استقبال خوبی از این اقدام داشته و مراکز متعدد قرآنی در شهرها و روستاهای استان با تولید ماسگ، لباس گان و تهیه اقلام بهداشتی و مواد خوراکی برای خانواده های کم درآمد به پویش «به توان ما» پیوستند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی