يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی برگزار می شود

 ستاد استان

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی برگزار می شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه مبارک فجر از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان به منظور شناسایی ، هدایت و رشد استعدادهای قرآنی خبرداد.

محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلانی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر، گفت: به منظور شناسایی، هدایت، رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی آحاد مختلف مردم بویژه در سنین کودکان و نوجوانان و ایجاد شور و اشتیاق قرآنی در جامعه، طرح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان همزمان با دهه مبارک فجر در برخی شهرستانهای استان برگزار می شود

وی ادامه داد: این جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان سنین 5 تا 18 سال است و کودکان و نوجوانانِ هر مقطع تحصیلی در قالب یک گروه جداگانه با هم به رقابت می پردازند

تقی پور افزود: این جشنواره در مرحله شهرستانی پیشبینی گردیده و به شرط آنکه جشنواره در همه شهرستانهای استان اجرا شود می توان  مرحله استانی جشنواره را با حضور نفرات برتر مرحله شهرستانی برگزارنمود.

وی  با اشاره به اینکه امسال سومین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در شهرستان فارسان به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در حال برگزاری است، ادامه داد: این جشنواره در ۱۰ رشته قرآنی از جمله نقاشی با مضامین قرآنی و محور مقاومت، حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سوره از قرآن کریم، حفظ جزء ۲۹ و ۳۰، مفاهیم، هم‌خوانی و تواشیح، مقاله نویسی از مضامین قرآنی، خوش‌نویسی با موضوع سوره قدر، سرود و اذان برپا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی  با اشاره به اینکه این جشنواره دو بخش حضوری و غیر حضوری دارد، تصریح کرد: ۵۰۰ نفر در بخش حضوری و ۱۵۰ نفر در بخش غیرحضوری ثبت‌نام کرده‌اند و تا ۱۳ بهمن فرصت داشتند آثار خود را به اداره تبلیغات اسلامی فارسان ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره از ۱۰ بهمن‌ماه آغاز و در روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن  ماه مسابقات شفاهی برگزار شد و ۱۳ بهمن‌ماه، مسابقه کتبی مفاهیم برگزار می‌شود.

تقی پور با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در ۱۷ بهمن‌ماه برگزار و از نفرات اول تا سوم تجلیل به عمل می‌آید، گفت: هدف از برگزاری این همایش تشویق کودکان و نوجوانان در وارد شدن به عرصه‌های قرآنی و جذب قرآن‌آموزان جوان است که سه سال متوالی این برنامه اجرا شده و نتایج مطلوبی نیز داشته است.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی