پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۵۶ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

تشریح فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن «بشارت» لردگان

 ستاد استان

تشریح فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن «بشارت» لردگان

مدیر خانه قرآن بشارت شهرستان لردگان گفت: محل این مجموعه در اداره تبلیغات اسلامی لردگان واقع است و کلاس‌های روخوانی، تجوید، حفظ ویژه دانش‌آموزان و گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌کند.

 به نقل از ایکنا سید علی موسوی، مدیر خانه قرآن بشارت شهرستان لردگان در معرفی خود، اظهار کرد: از مقطع تحصیلی راهنمایی یعنی از سال ۶۴ معلم پرورشی مدرسه، قرآن را به ما آموزش می‌داد و ما را برای مسابقات قرآنی آماده می‌کرد، در آن زمان از طریق نوار و کاست و تکرار و تمرین در زمینه قرائت مهارت‌هایی را کسب کرده و موفق به کسب رتبه‌ اول استانی در چند سال پیاپی شدم.

موسوی با بیان اینکه سه دوره در مسابقات کشوری نیز شرکت کرده اما موفق به کسب رتبه نشده است، افزود: همچنین ۱۵ سال داور مرحله شهرستانی و استانی مسابقات قرآنی بودم و دو إلی سه جزء قرآن را نیز حفظ هستم.

وی علی اسماعیلی، هادی خلیلی و عبدالرضا بحرینی را از جمله اساتید دوران دبیرستان‌اش معرفی و اظهار کرد: حدود ۲۵ سال به عنوان معلم قرآن مدارس کار کرده‌ام و از سال گذشته که باز نشسته شده‌ام کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، قرائت و تجوید را برای کارکنان ادارات مختلف از جمله سپاه، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... برگزار می‌کنم.

مدیر خانه قرآن بشارت شهرستان لردگان ادامه داد: محل این مجموعه در اداره تبلیغات اسلامی لردگان واقع است و کلاس‌های روخوانی، تجوید، حفظ ویژه دانش‌آموزان و گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌کند.

برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در لردگان

موسوی از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در رشته روش تدریس روخوانی و روانخوانی خبر داد و گفت: از امروز ۲۲ دی‌ماه به مدت دو هفته دوره‌ تربیت مربی در سپاه شهرستان لردگان ویژه پاسداران برگزار خواهد شد که ۳۰ نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند و در پایان به شرکت‌کنندگانی که نمره حدنصاب را کسب کنند از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مدرک پایان دوره اعطا خواهد شد.

مدیر خانه قرآن بشارت شهرستان لردگان در رابطه با پیشینه فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان، تصریح کرد: کلاس‌های قرآنی در لردگان از بعد از انقلاب شکل گرفت و البته در اوایل کار، مردم این منطقه مظلوم و محروم از کمترین امکانات برخوردار بودند اما طی دو دهه اخیر شاهد پیشرفت‌هایی هستیم و در برخی از رشته‌ها از جمله حفظ با چهار حافظ کل و در رشته قرائت با چهار قاری استانی و ملی، خروجی‌های خوبی کسب کرده است که رضا فتاحی، سعادت‌الله شریفی از جمله قاریان ممتاز استانی و کشوری لردگان هستند.

مراکز قرآنی قدیمی لردگان

وی با بیان اینکه امکانات در شهرستان لردگان نسبت به مرکز استان کمتر است که اگر این کم‌بودها جبران شود قطعاً خروجی‌های بهتری خواهیم داشت، ادامه داد: اداره تبلیغات، کانون‌های فرهنگی مساجد، کانون شهید باهنر اداره آموزش و پرورش و دارالقرآن این اداره از جمله قدیمی‌ترین مراکز لردگان هستند که از دیرباز تا کنون به برگزاری کلاس‌های قرآنی در رشته‌های مختلف پرداخته‌اند.

پیشکسوتان قرآنی لردگان

موسوی برخی از پیشکسوتان قرآنی این شهرستان را معرفی کرد و گفت: حسنعلی اکبری، قدرت بامیری، سعادت‌الله شریفی، رضا فتاحی و چندین تن دیگر از جمله افرادی هستند که خالصانه و بدون چشم‌داشت مالی سالیان متعددی کلاس‌های قرآنی برای اهالی این شهرستان و روستاهای اطراف برگزار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این شهر کاتب قرآنی نیز دارد، گفت: ایاز نوایی یکی از خوشنویسان لردگان است که قرآنی را به تحریر درآورده و این کتاب در انتظار چاپ به سر می‌‎برد.

مدیر خانه قرآن بشارت شهرستان لردگان در نگاه کلی فعالیت‌های لردگان را متوسط معرفی و اظهار کرد: فعالیت‌ها در این شهرستان نه مانند شهرهایی نظیر قم و اصفهان پرشور هستند و نه مانند مناطق محروم ضعیف و در حد صفر است، بلکه در حالت میانه و متوسطی به سر می‌برند.

موسوی در پایان گفت: از مسئولان قرآنی استان خواستاریم از استان‌های هم‌جوار اساتیدی برای دوره‌های تربیت معلم به شهرستان لردگان اعزام کنند تا بتوانیم دوره‌های متمرکز قرآنی برای افرادی که دوره‌های مختلف را آموزش دیده‌اند برگزار کنیم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی