چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۴۰ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

همایش آموزشی«توانمندسازی و ارتقای دانش مهارت‌های مدیریتی» در چهارمحال و بختیاری برگزارشد

 ستاد استان

همایش آموزشی«توانمندسازی و ارتقای دانش مهارت‌های مدیریتی» در چهارمحال و بختیاری برگزارشد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: همایش آموزشی«توانمندسازی و ارتقای دانش مهارت‌های مدیریتی» با حضور، مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن کشور و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن چهارمحال‌وبختیاری در سالن بلاغ اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در این همایش در خصوص ضرورت برگزاری این همایش آموزشی اظهار کرد: این نیاز از سوی مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی شهر و روستای استان به امور قرآنی اعلام شده بود تا آموزش‌های محوری و اصولی را در خصوص مسائل حقوقی مؤسسات کسب کنند.

وی در ادامه با ارائه آماری از فعالیت‌های اداره امور قرآنی استان در شش ماهه نخست امسال، گفت: با توجه به آمار اعلام شده از سوی مؤسسات و خانه‌های قرآنی سراسر استان، در مدت مذکور ۷۱۰ قرآن‌آموز از آموزش‌های عمومی شامل روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، حفظ و مفاهیم بهره‌مند شده‌اند.

تقی‌پور با اشاره به تعداد کلاس‌ها به تفکیک هر رشته، بیان کرد: ۴۵ کلاس در سطح یک، ۲۸ کلاس در سطح ۲، ۶ کلاس در سطح ۳، ۱۵ کلاس در حفظ عمومی قرآن کریم، ۳ کلاس در حفظ تخصصی قرآن، ۳ کلاس در آموزش قرائت تخصصی سطح ۴، ۵ کلاس در آموزش ترجمه و سه دوره تربیت معلم و مربی قرآن کریم در شش ماهه نخست سال تشکیل شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با یادآوری همکاری این اداره با دستگاه‌های مختلف، گفت: در این مدت همکاری‌هایی را با سپاه و نیروی انتظامی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزشیاری داشته‌ایم.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی در فارسان، دوره انس کودک با قرآن در کوهرنگ، و برگزاری طرح «استعدادهای قرآنی» در بروجن ولردگان با راهبری استاد مسعود داوری و به‌صورت ماهانه، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طی مدت یاد شده هستند.

تقی‌پور با اشاره به موفقیت استان در برگزاری برنامه جزءخوانی قرآن کریم، یادآوری کرد: بر همین اساس و با رأی شورای عالی قرآن، استان ما حائز رتبه برتر کشوری در زمینه جزءخوانی قرآن شد، ضمن اینکه برگزاری محافل انس با قرآن، اردوهای داخل استانی برای قرآن‌آموزان نوجوان و جوان، همواره در دستور کار بوده است که در تمام این برنامه‌ها به حضور خانواده‌ها و توجیه آنان توجه ویژه شده است.

وی به برنامه محوری ویژه امسال اشاره کرد و گفت: در ابتدای امسال نشستی برگزار شد که طی آن، اداره امور قرآنی اجرای برخی طرح‌های قرآنی و آموزشی را بر اساس طرح‌ها و برنامه‌هایی که مؤسسات و خانه‌های قرآن ارائه دادند، به آن‌ها واگذار کرد.

تقی‌پور با اشاره به برنامه‌های شاخص شش ماهه دوم اداره امور قرانی استان، بیان کرد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی، برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن کریم و برگزاری آموزش تخصصی سطح ۶ قرائت با حضور استاد شاه‌میوه در استان از جمله این برنامه‌هاست.

وی در پایان گفت: امسال برای نخستین بار در استان یک دوره تربیت داورِ حسن حفظ برای حافظان کل قرآن کریم و دارای مدارج سطح سه به بالا برگزار خواهد شد که به محض آماده شدن اسامی، موافقت برگزاری این دوره کسب خواهد شد، ضمن اینکه در انتهای سال حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآن بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام خواهد شد، در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ این همایش روز چهارشنبه 29 آبان از ساعت 9 صبح تا  4 بعداز ظهر در سه بخش ارائه گزارش فعالیت های اداره امور قرآنی ، تشکیل دو کارگاه توانمند سازی مدیران  و مبحث اخلاق مدیریتی برگزار شد.  

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی