چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۲۰ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

توانمندسازی جریان قرآنی در دستور کار تبلیغات اسلامی قرار دارد

 ستاد استان

توانمندسازی جریان قرآنی در دستور کار تبلیغات اسلامی قرار دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، گفت: توانمندسازی جریان قرآنی در دستور کار اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قرار دارد که لازمه این امر، ساماندهی چهره‌ها و پیشکسوتان قرآنی است.

به نقل از ایکنا حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مهدی طاهری، مدیرکل اداره‌ تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری ، در رابطه با برنامه‌های قرآنی جدید و پیش‌روی این اداره کل، بیان کرد: به دنبال مقام و مسئولیت نبودم و برنامه‌ام گفت‌‌وگو و تبادل‌نظر با جوانان در موقعیت‌ها و موضوعات مختلف است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی‌ که در دستور کار تبلیغات اسلامی قرار دارد، گفت: توانمندسازی جریان قرآنی استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و لازمه آن ساماندهی چهره‌ها و پیشکسوتان قرآنی است؛ همچنین قصد داریم با افرادی که سالیان سال در زمینه قرآن فعالیت کرده‌اند به صورت فردی و یا گروهی جلساتی برگزار شود تا بتوانیم نقشه جامع فعالیت‌های قرآنی استان را طراحی کنیم.

حجت‌الاسلام‌ طاهری اظهار کرد: بعد از طراحی نقشه باید بررسی شود که ارگان‌ها و نهادهای قرآنی کجای این نقشه قرار دارند و نقش اداره تبلیغات اسلامی در ادامه این راه چیست.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه همه ما ادعای انجام فعالیت‌های قرآنی داریم اما اطلس قرآنی مشخصی نداریم، بیان کرد: از رسانه قرآنی ایکنا می‌خواهیم که برنامه‌های قرآنی را از اداره امور قرآنی و بنده مطالبه‌گری کند؛ نگذارید کارمندان قرآنی ادارات بیکار بمانند و یا از چهره‌های قرآنی برای بهبود روند وضعیت قرآنی استان نظرسنجی کنید و به ما اطلاع دهید به این ترتیب، شما مبلغ دین خدا و قرآن می‌شوید و ما نیز با کمک کارشناسان قرآنی این مشکلات را بررسی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: متأسفانه بودجه فعالیت‌های قرآنی کم است و علاوه بر کمک فکری به کمک مالی نیز نیاز داریم؛ لذا از همه جوانان دعوت می‌کنم که با فکر و بودجه‌هایشان ما را در انجام فعالیت‌های قرآنی یاری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه در رابطه با نقش جوانان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و با بیان اینکه این موضوع نیاز به بحث مفصل دارد، گفت: در قرآن کریم ۹ بار به کلمه «فتی» اشاره شده است حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت یوسف(ع) از جمله جوانانی هستند که خداوند در قرآن کریم مثال زده‌ است که هر کدام شیوه‌ مبارزه‌شان را بعد از مدتی تغییر دادند ما نیز در گام دوم انقلاب باید این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در گام اولِ انقلاب، تثبیت حداقل داخلی انجام شده و در گام دوم باید یک پرواز از کنعان تا مصر انجام دهیم تا عزیز مصر و عزیز عالم شویم اما در طول این مسیر چاهی است و خداوند زمانی که می‌خواهد کسی را عزیز کند او را داخل آن چاه می‌اندازد.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) گفت: در این داستان در ابتدا ظاهر قضیه را می‌بینیم که وضعیت خانه حضرت یعقوب(ع) با رفتار نادرست برادران یوسف و رفتن ایشان نابسامان شده است، اما باطن داستان این است که افتادن یوسف در چاه در مسیر عبودیت و بندگی ایشان قرار دارد.

وی افزود: تمام سختی‌ها و تحریم‌هایی که پیش روی ملت ایران قرار دارد چاهی است برای عزیز شدن ملت یعنی در ظاهر قضیه تحریم، مشکلات اقتصادی، آسیب اجتماعی و ...را به دنبال دارد اما در باطن قضیه، کاروانی است که قرار است دست ملت را بگیرد و پایه‌گذار یک تمدن جدید به نام «تمدن نوین اسلامی» شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: به میدان آوردن جوان‌ها برای تغییر افق‌ها در جلوی چشم جوانانی است که در گام اول انقلاب، انقلاب را به‌وجود آوردند؛ لکن این انقلاب قرآنی یک انقلاب جهانی است و در واقع طرف مقابل امام خمینی(ره) تنها محمدرضا شاه نبود بلکه شیطان بزرگ آمریکا بود و هست.

وی با بیان اینکه کسی که می‌پرسد چرا ما در سوریه هستیم حقارت فکری دارد، گفت: جوانان اکنون باید به این فکر کنند زمانی که ناو آمریکا در خلیج فارس است چرا ناوهای ما در خلیج مکزیک نیست حال این موضوع مطرح است که چه کسی باید این پیشرفت را برای ما به ارمغان بیاورد، پاسخ روشن است جوان مؤمن انقلابی و مخصوصاً جوانی که در تربیتش روحیه شجاعت و سلحشوری دارد.

حجت‌الاسلام‌ طاهری گفت: مقام معظم رهبری نقشه‌هایی را برای ما طراحی می‌کنند و از جوانان مؤمن انقلابی می‌خواهند در زمانی که همه پیر و خسته شده‌اند به میدان بیایند و بگویند ما می‌توانیم.

وی در پایان بیان کرد: هدف حضرت امام(ره) این بود که پرچم «لا اله الا الله» را در سرتاسر جهان به اهتزاز درآورد و گام اول را نیز برای رسیدن به این هدف برداشتند اما ادامه این راه بر عهده جوانان است و لازمه آن، ورود جدی آنان به عرصه‌های جدید در مدیریت است.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی