چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

کمبود بودجه نباید باعث تعطیلی فعالیت های قرآنی شود

 ستاد استان

کمبود بودجه نباید باعث تعطیلی  فعالیت های قرآنی شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده بهینه از امکانات ،مدرسان قرآن کریم و مبلغین موجود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گفت: فعالیت های قرآنی براثر کمبود بودجه تعطیل نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در نشست هم اندیشی مسئولین و فعالان قرآنی استان، با اشاره به آیه 22 سوره ذاریات افزود: رزق همه انسان ها در آسمان ها و در دست خداست و رزق درجاتی دارد که پایین ترین  درجه آن رزق مادی و بالاترین درجه آن رزق معنوی است که به تکامل و تعالی انسان منجر می.شود.

وی ادامه داد: احساس نیاز به قرآن  باعث حرکت میدانی و عملیاتی می شود و اگر در جایی کار ما موفق نیست اتصال ما به قرآن عمیق نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: پیامبر اکرم که محور اتصال عالم ملکوت به عالم ماده است و بهترین و بیشترین استفاده از قرآن را برده اند ، بهترین الگو برای احساس نیاز همیشگی به قرآن است.

حجت الاسلام طاهری  در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت مدرسان قرآن ،مبلغین و امکانات موجودی که در زمینه قرآن کریم  داریم گفت: قطعا امکانات و تعداد مدرسان و مبلغینی که در حال حاضر با وجود همه کمبودها داریم خیلی بیشتر از مبلغین و امکانات زمان پیامبر است ولی توجه داشته باشیم به دلیل کسری بودجه نمی توان قرآن را تعطیل  کرد.

وی افزود: راز موفقیت پیامبر اکرم این بود که پیامبراکرم (ص) قرآن مجسم بود، تجلی اسماء و صفات الهی بو د،هرکس پیامبر و خلقیات وی را می دید قرآن را مجسم می کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تاکیدکرد: برای رونق قرآن در جامعه ، اساتید  و مربیان قرآنی سعی کنند به پیامبر و خلقیات رفتاری وی نزدیک شوند.

حجت الاسلام طاهری در ادمه درخصوص سند توسعه فعالیتهای رهبردی  قرآنی بیان کرد:سند توسعه فرهنگ قرآنی برای نقشه راه خوب است و شایسته است  مبنای کار قرآنی  در استان این سند باشد ولی این سند نقشه عملیاتی نیاز دارد.

وی در ادمه افزود: نقش نهادی، نهادها در سند راهبردی فرهنگ توسعه مشخص شود و ارزیابی حرکات نیز مشخص شود ،حرکات باید کیفی باشد و نه کمی

طاهری همچنین بیان کرد: فعالیت ها قرآنی نباید براثر عمکرد ارزیابی شوند بلکه  باید براثر میزان اثرگذاری ارزیابی و اولوینت بندی شوند.  

 وی در پایان گفت: جای گفتمان های قرآنی نیز در حال حاضر در فعالیت های قرآنی استان خیلی خالی است  و برنامه   ریزی ها باید  طوری باشد که قرآن موصوف زندگی ها شود  نه مضاف آن یعنی قرآن باید در متن زندگی قرار گیرد.   

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی