پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۴۲ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

خانه های قرآنی می توانند پیش دبستانی تاسیس کنند.

 ستاد استان

خانه های قرآنی می توانند پیش دبستانی تاسیس کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:  خانه های قرآنی استان به زودی می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه‌اندازی مرکز پیش‌دبستانی  با رویکرد قرآنی کنند

محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پیرو هماهنگی های انجام شده  با معاونت پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان و با هدف حمایت از خانه های قرآن شهری و روستایی ، آن دسته ازخانه های قرآنی که متقاضی تاسیس پیش دبستانی هستند و شرایط مکانی و آموزشی مساعدی دارند می توانند برای دریافت مجوز اقدام نمایند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه برگزاری دوره آموزش قبل از دبستان  در مراکزقرآنی  در راستای آموزش‌های عمومی قرآن کریم به آحاد جامعه و برای قشر خردسال است، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی خردسالان باید بین 1 تا 3 ساعت در روز و حداکثر سه روز در هفته تشکیل شود و اگر بیشتر از این باشد در واقع ورود به حطیه وظایف آموزش و پرورش است.
وی تاکید کرد: فعالیت پیش دبستانی در خانه‌های قرآنی با مجوز آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و مدیران خانه‌های قرآنی دارای شرایط از طریق اداره امور قرآنی استان به آموزش و پرورش معرفی می شوند.
تقی پور افزود: آموزش‌های لازم برای خردسالان در مراکز قرآنی در غالب قصه‌گویی و بازی‌های قرآنی ارائه می‌شود و آموزش حروف نیزدر حیطه وظایف آموزش و پرورش است.

رئیس اداره امور قرآنی استان تاکید کرد: فعالیت های خانه قرآن نباید به هیچ عنوان تحت شعاع تاسیس پیش دبستانی قرار گیرد.

 وی در پایان تصریح کرد خانه قرآن های دارای شرایط به کارشناسان اداره امور قرآنی شهرستان ها مراجعه نمایند و دانش آموزانی که در مقطع پیش دبستانی خانه های قرآنی که فعلا مجوز دارند ثبت نام نموده اند و نیاز به ثبت در سامانه سناد آموزش و پرورش دارند با مشخصات نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی و شماره تماس تا سوم شهریور  ماه سال جاری  به آموزش و پرورش ارسال شوند.   

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی