چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۴۱ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

دیدار رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از دوره حفظ شبانه روزی روستای شیخ شبان

 ستاد استان

دیدار رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از دوره حفظ شبانه روزی روستای شیخ شبان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان به منظور سرکشی از فرایند آموزش حفظ یکساله موسسه مجمع القرآن فاطمیون شیخ شبان از این مرکز بازدید کرد.

محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید از موسسه مجمع القرآن فاطمیون  روستای شیخ شبان، گفت: مؤسسه «مجمع‌القرآن فاطمیون» شهرستان گراش از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و حدود یک سال و نیم است که اولین شعبه خود را با همین نام یعنی مجمع‌القرآن فاطمیون در روستای شیخ شبان راه‌اندازی کرده‌ و در طول این مدت کلاس‌های روخوانی و صوت و لحن در این مؤسسه برگزار شده است.

تقی پور در دیدار  صمیمی با 30 نفر از جوانان و نوجوانان طرح تسنیم خواستار توجه بیشتر به مفاهیم در کنار حفظ شد و افزود: تلاوت قرآن کریم بدون توجه به معانی و مفاهیم قرآنی تاثیر قلبی کمی داشته برای افزایش معنویات و تاثیر پذیری قرائت قرآن در زندگی، نیازمند توجه به معانی قرآن هستیم.

تقی پور به اجرای طرح قرآنی «تسنیم» اشاره کرد و گفت: در این طرح که حفظ شبانه‌روزی پنج جزء از قرآن کریم است جمعی از پسران ۱۲ تا ۲۸ سال روستا در طول تابستان هر یک با توجه به استعداد و توانایشان مقداری از قرآن را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، طرح تسنیم از پنجم تیرماه در مدرسه «ام‌سلمه» شیخ‌شبان با حضور ۳۰ قرآن‌آموز افتتاح شد و تا ۲۵ مرداد‌ماه ادامه خواهد داشت افزود: شرکت کنندگان در این طرح تاکنون حدود 3 جزء از قرآن را حفظ نموده اند.

رئیس اداره امور قرآنی اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که چنین طرحی در این روستا برگزار می‌شود که این حد استقبال در یک روستا آن هم برای نخستین بار خوب است. البته طرح حفظ یک ساله نیز از جمله طرح‌های این مؤسسه است که بعد از اتمام طرح تسنیم از 20 مرداد آغاز می شود.  

وی در خصوص طرح حفظ یک ساله این مرکز نیز گفت: پس از اتمام ثبت نام این طرح کلاس ها از 20 مرداد به صورت آزمایشی برای شرکت کنندگان به مدت 40 روز آغاز می شودو از اول مهر نیز طرح اصلی حفظ یک ساله قرآن کریم اجرا می شود.

تقی پورافزود: به منظور تداوم و حمایت از  فعالیتهای این مرکز ، طبق هماهنگی های انجام شده با مدیر این موسسه مقرر شد یک موسسه قرآنی تخصصی با مجوز سازمان دارالقرآن در استان به ثبت برسد.  

گفتنی است؛ در این دیدار  ابوذر کارگر،کارشناس آموزش اداره امور قرآنی استان و محسن امیری، کارشناس قرآنی شهرستان بن و سامان نیز رئیس اداره امور قرآنی را همراهی کردند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی