پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۳۸ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

قرآن باید زیبا و نفیس ارائه شود

 ستاد استان

قرآن باید زیبا و نفیس ارائه شود

خوشنویس قرآنی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه خوشنویسی یک هنر متعالی است بیان کرد: قرآن باید زیبا و نفیس نوشته شود.

سمیه جهانگیری، خوشنویس قرآنی استان، با اشاره به اینکه خوشنویسی را از سال 84 آغاز کرده است افزود: از آن‌جاکه عنایت خداوند شامل حال من بوده است، در تمام دوران تحصیل از ابتدایی تا متوسطه و دانشگاه ، علاقه زیادی به زیبا نوشتن داشتم . این‌که چه هدفی و چه شغلی مدنظرم بود، باید بگویم انسان در ایام کودکی آرزوها و خواسته‌های متفاوت و مختلفی را برای آینده خود ترسیم می‌کند، اما آن‌چه را که خداوند رقم می‌زند، چیز دیگری است.

وی ادامه داد: من با توجه به این‌که در رشته ریاضی تحصیل کردم  و دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض هستم تنها چیزی که به نظرم نمی‌رسید، خوش‌نویس‌شدن یا به گفته شما خطاط ‌شدن بود اما مسیر زندگی چیز دیگری خواست.

جهانگیری گفت: همانطور که اشاره کردم ازهمان اوایل دوران تحصیل و مدرسه زیبا نوشتن را دوست داشتم ولی از سال 84 با آشنا شدن با انجمن خوشنویسان شهرکرد و مخصوصا با آشنا شدن با استاد بزرگوارم جمشید مردانی به طور جدی کار خوشنویسی را پیگیری کردم.

خوشنویس قرآنی استان با تاکید براینکه خوش‌نویسی هنری اعتقادی، ملی و پیوسته به منشأ وحی است بیان کرد: از وقتی کار خوشنویسی را تحت نظر استادم جمشید مردانی شروع کردم  و توانستم در خط نستعلیق و سپس ثلث  موفقیت هایی را کسب کنم و ارتباط تنگانگی که بین خط ثلث و قرآن و احادیث دیدم بیشتر شیفته هنر خوشنویسی شدم و معتقدم قرآن باید در تمامی زمینه ها زیبا و نفیس ارائه شود.

جهانگیری با اشاره به اثرش در نمایشگاه  هفته قرآن و عترت استان با موضوع سوره مبارکه عصر تصریح کرد: این تابلو نمونه ای از علاقه ام به  خوشنویسی آیات قرآن است که برای تهیه آن زمان زیادی گذاشته ام  .

وی با اشاره به اینکه چندین بار در مسابقات و نمایشگا های مختلف شرکت کرده است ادامه داد: در سال 90 دوره ممتاز را کامل کردم و هم اکنون نیز هنرجوی دوره فوق ممتاز در خط نستعلیق هستم .

این خوشنویس قرآنی استان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه ها در معرفی هنرمندان قرآنی افزود: با برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه آثار قرآنی هنرمندان که امسال در هفته قرآن و عترت برپا شده است ، بازدیدکنندگان متوجه می شوند در زمینه های مختلف قرآنی می شود کار کرد و ارتباط تنگاتنگی بین هنر و قرآن وجود دارد. 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی