شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۰۹ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

آزمون‌های «مرحله تطبیق»طرح استعدادهای درخشان قرآنی چهارمحال و بختیاری برگزارشد.

 ستاد استان

آزمون‌های «مرحله تطبیق»طرح استعدادهای  درخشان قرآنی  چهارمحال و بختیاری برگزارشد.

مسئول طرح استعدادهای قرآنی استان چهارمحال و بختیاری گفت: آزمون‌های تئوری و عملی ویژه « مرحله تطبیق» این طرح به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزارشد. 

مسعود داوری، مسئول طرح استعدادهای قرآنی چهارمحال و بختیاری از برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی ویژه این طرح قرآنی خبر داد و گفت: قرار بر این بود که این آزمون‌ها نهایتاً تا ۱۵ اسفندماه سال گذشته برگزار شود که به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این آزمون‌ها 15 اردیبهشت سال جاری به صورت مجازی برگزارشد

این استاد قرآن ادامه داد: آخرین برنامه  این طرح در سال 98، برپایی آزمون تئوری و عملی از قرائت نوجوانان و جوانان بود که آزمون تئوری شامل مباحث تجویدی  و آزمون عملی نیز شامل تلاوت، طبق قرعه دریافتی بود.
مسئول طرح استعدادهای قرآنی استان تصریح کرد: قرآنیانی که در این طرح نمره قبولی دریافت کنند، مدرک سطح ۵ قرائت دریافت خواهند کرد که مدرک سطح پنج معادل با تلاوت تطبیقی یعنی قاری نسبتاً خوب است.
وی با بیان اینکه ملاک نمره قبولی برای دریافت این مدرک، ۷۰ از صد است و کسانی که این نمره را دریافت کنند، در مرحله بعدی طرح استعدادهای درخشان حضور خواهند داشت، تأکید کرد: افرادی که نمره قبولی را کسب نکردند، کار خود را در سطوح پایین‌تر ادامه خواهند داد.

داوری با اشاره به اینکه طرح استعداد‌های درخشان قرآنی  با محوریت تطبیق از اوایل سال گذشته در استان آغاز شده است، افزود: با شروع مرحله «تطبیق» این دوره وارد فصل جدیدی شده است و از میان افرادی که در طول سه سال در دوره تقلیدی کار می‌کردند، ۳۰ نفر انتخاب شدند

وی اضافه کرد: در پایان دوره سه ساله اول، آزمون‌هایی را با حضور شرکت کنندگان برگزار و اردو‌های آموزشی و غربالگری انجام شد که اکنون ۳۰ نفر در دوره جدید طرح «استعداد‌های درخشان قرآنی» استان شرکت می‌کنند.

او با بیان اینکه سطح تقلید و تطبیق با هم متفاوت است ادامه داد: سطح تقلید تنها قطعات تقلیدی مد نظر بود ولی در سطح تطبیق قاری قرآن بر اساس معلومات و آموزش‌های دوره تقلید می‌تواند بخش‌های دیگر قرآن را از نظر صوت و لحن و تجوید پیاده سازی کند.

 

 

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی