شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۳۷ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

منابع آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم تشریح شد

 ستاد استان

منابع آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم تشریح شد

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری منابع آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم را تشریح کرد.

محسن تقی پور، سرپرست اداره امورقرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام  نام نویسی سیزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم گفت: ثبت نام در این آزمون از روز هفتم بهمن‌سال 96 آغاز و تا دهم فروردین 97 ادامه داشت.
تقی پور ادامه داد: آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن هر سال طی چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود که  هر مرحله به صورت کتبی، و  شفاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: افرادی که در مرحله سوم این آزمون‌ها موفق به قبولی و کسب حد نصاب نمره شوند به عنوان حافظ ممتاز مدرک درجه دو حفظ معادل کارشناسی ارشد و افرادی که در مرحله چهارم نیز موفق باشند، مدرک درجه یک حفظ معادل دکتری دریافت خواهند کرد.
سرپرست اداره امور قرآنی استان با اشاره به اینکه منبع آزمون کتبی مرحله اول که به صورت تستی و چهار گزینه ای برگزار می شود  ترجمه های رایج قرآن کریم است، تصریح کرد: آزمون شفاهی این مرحله به صورت منطقه ای برگزار می شود و شامل حسن حفظ،  وقف و ابتدا، تجویدو  صوت و لحن است.

تقی پور با اشاره به اینکه،  آن دسته از حافظان کل قرآن کریم که به مرحله سوم را ه یابند باید ، کتاب قاموس قرآن تالیف( علی اکبر قریشی)  را مطالعه کنند،  بیان کرد: این آزمون شامل مفردات بوده که به صورت متمرکز ویژه حافظان کل قرآن کریم جهت اعطای مدرک درجه دو برگزار می شود.

وی ادامه داد: آن دسته از حافظان کل قرآن کریم که موفق به شرکت در آزمون درجه یک شوند بایدکتاب علوم قرآنی تالیف( آیت الله معرفت ) و سور منتخب از تفسیر نمونه تالیف(آیت الله مکارم شیرازی ) با حذف بخش های که با عنوان نکات و نکات تفسیری آمده را مطالعه کنند .  

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی