پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

ثبت نام دوره تربیت معلم حفظ قرآن در شهرکرد

 ستاد استان

ثبت نام دوره تربیت معلم حفظ قرآن در شهرکرد

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد از ثبت نام و برگزاری دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم ویژه مدیران و مربیان قرآنی شهرستان شهرکرد خبر داد.

طاهر خسرویان، کارشناس قرآنی شهرستان شهرکرد، با اعلام این خبر، گفت: این دوره با هدف شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزش عمومی حفظ قرآن کریم و ایجـاد زمینـه و انگیـزه در معلّمـان تجـربی حفظ قرآن کریم، جهـت استمـرار و تداوم دانش‌اندوزی در مهارت‌های تدریس حفظ قرآن در سطوح علمی و تخصصی و همچنین تعمیم روش‌های بدیع و انتقال مهارت‌های تدریس یکپارچه و نظام‌مند حفظ قرآن کریم در سطح شهرستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روش‌های نوین، علمی و تخصّصی تدریس و آموزش حفظ قرآن کریم و نیز با روش‌های جذب هرچه بیشتر مشتاقان حفظ کلام وحی آشنا می‌شوند، افزود: این دوره آموزش حفظ قرآن تلاش می‌شود تا حافظان قرآن کریم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد نظامی یکپارچه و هماهنگ را در آموزش حفظ قرآن به اجرا گذارند.
خسرویان اظهار کرد: طی اجرای این طرح و برگزاری دوره‌های مربوطه، علاقه‌مندان به معلّمی و تـدریـس و تعلیم علوم و فنون رشته حفظ قرآن کریم(تـدریـس عمومی حفظ قرآن و تشکیل جلسات حفظ) پس از احراز شرایـط گزینـش، در «۶۰ جلسه آموزش حضوری» و «۱۶ ساعت آموزش غیرحضوری» شامل دروس روش تدریس و کلاس داری عمومی حفظ قرآن کریم، کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن کریم، فنون معلمی و روانشناسی تربیتی، روش آموزش فصیح‌خوانی قرآن کریم، احکام عمومی و احکام قرآنی، اخلاق و تربیت اسلامی(اخلاق معلمی) و آشنایی با علوم قرآنی شرکت نموده و در پایان پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی، ضمن اخـذ گواهینامـه مربوطه، به عنوان معلّمان دوره‌های آموزش عمومی حفظ قرآن ‌کریم (طرح‌های مختلف آموزش حفظ مقاطعی از قرآن) در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی و ... به تدریس خواهند پرداخت.
کارشناس قرآنی شهرستان شهرکرد شرایط اختصاصی شرکت در این دوره را دارا بودن حداقل تأییدیه حفظ پنج جزء قرآن کریم(ارائه مدرک آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در رشته حفظ ۵ جزء یا بالاتر و یا برگزاری آزمون‌های ورودی معادل)، دارا بودن گواهینامه قرائت قرآن کریم (سطح ۴)«گرایش تدویر» و گواهینامه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح ۳) یا قبولی در آزمون‌های ورودی معادل و قبولی در آزمون کتبی حفظ قرآن کریم (حدنصاب نمره قبولی در این آزمون ۱۴ از ۲۰ است) برشمرد.
وی با اشاره به اینکه آزمون ورودی این دوره ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در دوره و کسب اطلاعات بیشتر تا آخر دی ماه سال جاری به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد یا موسسه فرهنگی قرآن و عترت الرحمن شهرکرد مراجعه یا با شماره تلفن ۰۳۸۳۳۳۵۲۰۰۸ تماس حاصل کنند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی