پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

استقبال هزار نفری مردم سورشجان از محفل انس با قر آن با حضور کاروان سفیران نور

 ستاد استان

استقبال هزار نفری مردم سورشجان از محفل انس با قر آن با حضور کاروان سفیران نور

محفل انس با قرآن با حضور گروه سفیران نور شامل قاریان، حافظان و مجریان قرآن کریم با استقبال هزار نفری مردم سورشجان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

شب ۳۱ خرداد محفل انس با قرآن با حضور گروه سفیران نور شامل قاریان، حافظان و مجریان قرآن کریم و بیش از هزار نفر از مردم سورشجان به ویژه نوجوانان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم مجتبی محمدبیگی، قاری ممتاز بین‌المللی و نماینده منتخب جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآن کویت، آیات اول تا ۹ سوره انسان و سوره مبارکه عصر را قرائت کرد.

 سپس حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی، امام جمعه سورشجان، در این محفل نورانی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که قرآن را نصیحت کننده‌ای خواندند که هیچ فریب‌کاری در آن نیست، افزود: ایشان فرموده‌اند: «قرآن گوینده‌ای است که دروغ نمی‌گوید و هر کس با قرآن مجالست کند با زیادت در هدایت و کاهش نابینایی برمی‌خیزد و هر کس با قرآن مأنوس شد احساس کمبود نمی‌کند.»

وی قاریان قرآن را هم‌ردیف رزمندگان و شهدا خواند و اظهار کرد: به‌واقع انسان در مقابل چنین کسانی که با قرآن مأنوس هستند احساس کوچکی می‌کند.

حجت الاسلام خسروی مراسم عزاداری برای ائمه اطهار در سورشجان را در استان نمونه دانست و اظهار کرد: امید است با همکاری مسئولان استان محافل قرآنی بیشتری را در این شهر شاهد باشیم.

 عیسی خورشیدی، حافظ کل قرآن کریم و دارنده شش عنوان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن، ندای قرآن را برای فرزند در شکم مادر تأثیرگذار دانست و گفت: گوش دادن بهترین روش برای حفظ قرآن در سنین سه تا ۵ سالگی است.

وی با اشاره به عدم فشار به فرزندان در حفظ قرآن کریم، افزود: حفظ اجباری قرآن باعث احساس تنفر کودکان و نوجوانان نبست به قرآن می شود.

خورشیدی بهترین سن برای حفظ قرآن را ۱۳ تا ۲۰ سالگی دانست و تصریح کرد: سلول‌های مغزی انسان تا سن خاصی توانایی نگهداری کلمات را دارند.

 در ادامه این محفل انس با قرآن سید احمد مقیمی، قاری ممتاز قرآن و نفر اول مسابقات جهانی قرآن در سوریه، آیات ۴۱ تا ۴۸ سوره احزاب و سوره مبارکه ضحی را قرائت کرد که با تحسین و تشویق بی‌نظیر حاضرین در جلسه همراه بود.

  در پایان مراسم نیز مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی استان، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: ایشان مردم را به باغستان‌های بهشت که همان محافل قرآنی هستند دعوت می‌کرد.

وی با تبریک به مردم سورشجان به دلیل شرکت پرشور در این محفل نورانی، افزود: این محفل یکی از پرشور و حرارت‌ترین محافل استان تاکنون بوده است.

پرتوی با بیان اینکه استماع قرآن بر روح و جسم انسان تأثیر می‌گذارد، ادامه داد: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم محافل انس با قرآن بیشتری در سورشجان برگزار خواهد شد.

 اجرای این برنامه را حمید مجیدی مهر، مجری برنامه‌های قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما، بر عهده داشت.

 در ابتدای این محفل پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ضیافت افطاری با حضور قاریان گروه سفیران نور برگزار شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی