سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۲۰ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

لزوم شبهه زدایی قرآنی در فضای مجازی

 ستاد استان

لزوم شبهه زدایی قرآنی در فضای مجازی

مدرس و پژوهشگر علوم قرآنی با اشاره به اینکه شبهات در فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: بایدبه مباحث کاربردی قرآن وعترت وپاسخ به شبهات و بایدهای زندگی امروز از دید قرآن پرداخته شود.


به گزارش ایکنا،اصغر طهماسبی بلداجی مدرس و پژوهشگر علوم قرآنی، اظهار کرد: قرآن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در صورتی که پیام آن در جامعه انعکاس داده شود، عموم مردم پذیرای آن خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های متعدد در فضای مجازی و تاکید بر لزوم پرداختن به علوم قرآنی در این فضا، تصریح کرد: کارگزاران فضای مجازی باید به رسالت های خود در زمینه قرآنی عمل کنند.

مدرس و پژوهشگر علوم قرآنی به معرفی گروهها و کانالهای قرآنی در فضای مجازی پرداخت و افزود: گروه تخصصی علوم قرآن و حدیث یکی از این فضاها است که توسط منصور مصیبی نیا ایجاد شده و مدیریت آن را سید مجید نبوی از دانشگاه دکتری اراک عهده‌دار است که ایشان کاملا به کتاب شناسی مسلط است.

طهماسبی بلداجی با بیان اینکه در این گروه بیش از سه هزار نفر عضویت دارند، گفت: با توجه به کمبود کتابخانه های تخصصی در زمینه قرآن و حدیث در شهرهای مختلف، تسهیل دسترسی پژوهشگران و علاقه‌مندان علوم قرآن و حدیث به منابع علمی معتبر از اهداف ایجاد این گروه است.

این پژوهشگر و مدرس علوم قرآنی یادآور شد: چنان‌چه فایل pdf یا نرم افزار کتاب های مورد نظر در گروه موجود نباشد، سایر افرادی که آن کتاب را در اختیار دارند در گروه قرار می‌دهند و یا متقاضی را از نحوه دسترسی اینترنتی به آن کتاب، مطلع می‌کنند.

طهماسبی بلداجی اظهار کرد: کانال تخصصی «فراخوان‌ها و اطلاع‌رسانی‌های علوم قرآنی و حدیث» با موضوع معرفی گفتمان‌ها و همایش‌هایی که سخنران مطرحی در زمینه علوم قرآن و حدیث دارند و شرایط مقاله‌های ارسالی، از دیگر کانال‌های مرتبط با علوم قرآنی در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تلاش ها باید به مباحث کاربردی قرآن و عترت پرداخته شود، تاکید کرد: باید کانالهایی در فضای مجازی طراحی شود که در آن به تاثیرات و فواید قرآن در برآوردن نیازهای انسان معاصر پرداخته شود.

طهماسبی بلداجی با بیان اینکه امروزه شبهات زیادی در فضای مجازی وجود دارد، افزود: کانال ثقلین یکی از فضاهایی است که مباحث کاربردی در زمینه قرآن و عترت و پاسخ به بسیاری از شبهات و بایدهای زندگی امروز از دید قرآن برای عموم مردم در آن قرار داده می‌شود.

این پژوهشگر و مدرس علوم قرآنی در پایان یادآور شد: یکی از مباحث سواد رسانه ای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه‌های پژوهشی و فرهنگی است که باید به آن توجه شود و از قابلیت های آن نهایت استفاده برده شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی