سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۰۲ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

محبت والدین به فرزند شبیه محبت خداوند به بنده‌هایش است

 ستاد استان

محبت والدین به فرزند شبیه محبت خداوند به بنده‌هایش است

مدرس حوزه و دانشگاه و مفسر قرآن گفت: هیچ محبتی در دنیا به اندازه محبت والدین به فرزند، شبیه محبت خداوند به بنده‌هایش نیست.


حجت‌الاسلام سیدیحیی کاظمی، مدرس حوزه و دانشگاه و مفسر قرآن، در نشست عمومی تفسیر قرآن که در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد، به تفسیر آیات ۱۴ و ۱۵ سوره مبارکه لقمان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن پدر و مادر را همراه با توحید ذکر می‌کند، اظهار کرد: سفارش فرزندان به نیکی به پدرو مادر یکی از نکاتی است که در قرآن تاکید زیادی بر آن شده است.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از قوانین طبیعی و تکوینی عالم، حفظ جزء توسط کل است، تصریح کرد: بچه‌ها جزء پدر و مادر هستند و خودشان می‌خواهند پدر و مادر شوند لذا خدا به بچه‌ها می‌فرماید کل خود را فراموش نکنید.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: هر چه فرزند بزرگ‌تر می‌شود، به عشق او در دل والدین افزوده می‌شود در حالیکه طراوت پدر و مادر کمتر و اخلاق آنان در برخی مواقع تندتر می‌شود و خدا به این فرزندان می‌گوید به پدر و مادرتان توجه کنید.

این مفسر قرآن گفت: گاهی عشق فرزند در دل والدین به قدری زیاد می‌شود که جای عشق خداوند را می‌گیرد و خدا به این والدین تذکر می‌دهد که مواظب باشید بچه‌های‌تان از رسول خدا(ص) و جهاد در راه خدا در دل‌های‌تان محبوب‌تر نباشد در غیر اینصورت این افراد از زیان‌کاران هستند.

وی محبت خداوند به انسان را دارای سه ویژگی بارز دانست و یادآور شد: این محبت همواره یک‌سویه است، در اوج مشکلات که همه از دور فرد پراکنده شده‌اند بیشتر لمس می‌شود و در جواب بدی‌های فرد، خداوند به او محبت می‌کند.

حجت‌الاسلام کاظمی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ای انسان‌ها از رحمت خدا ناامید نشوید و در هر جایگاهی قرار دارید، به سمت خدا بیایید.

این مفسر قرآن در ادامه اظهار کرد: هیچ محبتی در دنیا به اندازه محبت والدین به فرزند، شبیه محبت خداوند به بنده‌هایش نیست.وی تصریح کرد: پدر و مادر در اوج سختی فرزند و حتی وقتی به آن‌ها بدی کرده باشد به داد او می‌رسند و او را می‌بخشند و به همین دلیل است که خدا در قرآن پس از خودش، افراد را به نیکی به پدر و مادر توصیه می‌کند و سپس به سراغ مادر می‎رود چون محبت او به فرزند بیشتر است.

حجت‌الاسلام کاظمی یادآور شد: هر کسی بارش را به زمین بگذارد راحت می‌شود به جز مادر که دچار سختی می‌شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی