پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۱۵ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

در کنار خواندن قرآن جایگاه اهل بیت (ع) هم تبیین شود

 ستاد استان

در کنار خواندن قرآن جایگاه اهل بیت (ع) هم تبیین شود

سرپرست گروه آموزشی اداره امور قرآنی استان ضمن تأکید بر تبیین جایگاه اهل بیت در کنار آموزش قرآن افزود: زمانی آموزش قرآن مؤثر است که فرد بداند معصوم چطور  طبق آن عمل می کرده است.


محمد میرزاپور در جلسه آسیب شناسی و خود ارزیابی گروه آموزشی اداره امور قرآنی استان گفت: در سری اول بازدید ها روند کار مربیان و کارشناسان روشن شد و هدف گروه بیشتر آشنایی با مربیان و کارشناسان و همین طور آشنایی کارشناسان و مربیان با گروه و اهداف گروه بود .

میرزاپور ادامه داد: گروه طی دیدار های سری دوم که از بهمن شروع می شوند کار خود را  در موضوعاتی مانند طرح درس ،  تدریس در قالب سر فصل های آموزشی اداره  و رفع اشکالات احتمالی مربیان و ارائه راهکار ادامه می دهد.

وی ضمن تأکید براین نکته که داشتن طرح درس کتبی برای هر یک از مربیان ضروری می باشد تصریح کرد : داشتن طرح درس به مربیان کمک می کند که با هدف و دست پُر وارد کلاس شوند و خودشان و قرآن آموز سردرگم نباشند .

سر پرست گروه آموزش این اداره همچنین بیان کرد: تمام کارشناسان ، مدیران و مربیان قرآنی بازوان توانمند گروه آموزشی هستند و گروه با  مشارکت کارشناسان و مدیران و مربیان مراکز قرآنی به یکی از اهداف خود که همان مشورت و همدلی در برنامه های قرآنی است  دسترسی پیدا می کند.

میرزاپور در ادامه ضمن تأکید  برتبیین جایگاه اهل بیت (ع) در کنار قرآن افزود: از آنجایی که بدون الگوگیری از ائمه و اهل بیت علیهم السلام فهم قرآن و عمل دقیق بر طبق آن ممکن نیست ، زمانی آموزش قرآن مؤثر است که فرد بداند معصوم در کجا و چطور طبق آن عمل می کرده است .

محمد میرزاپور در پایایان گفت: اگر در امر آموزش قرآن فقط به مباحث روخوانی ، تجوید و . . . بپردازیم و از قسمت دوم یعنی یافتن سرچشمه ها و اجرا  طبق الگوی عملی که همان معصومین (ع) هستند  غافل باشیم ، آموزش  بی فایده است . 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی