يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری دوره بازآموزی معلمان قرآن ابتدایی در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

برگزاری دوره بازآموزی معلمان قرآن ابتدایی در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی بر برگزاری دوره بازآموزی معلمان قرآن ابتدایی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و گفت: این دوره در جهت یادآوری روش‌های صحیح تدریس قرآن در مقطع ابتدایی برگزار می‌شود.


جلسه کیفیت بخشی به آموزش قرآن در مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس و کارشناس آموزش اداره امور قرآنی استان و رییس اداره قرآن و عترت و کارشناس آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان در اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

برگزاری دوره بازآموزی معلمان قرآن ابتدایی در چهارمحال و بختیاری
مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی استان، با اشاره به ضرورت برگزاری دوره توجیهی برای کارشناسان قرآنی ادارات و راهبران قرآنی آموزش و پرورش استان، گفت: برگزاری این دوره کاری ارزشمند و برای آینده قرآنی استان مفید خواهد بود.
وی بر برگزاری دوره بازآموزی معلمان قرآن ابتدایی در استان تاکید کرد و افزود: این دوره در جهت یادآوری روش‌های صحیح تدریس قرآن در مقطع ابتدایی است.
پرتوی اظهار کرد: تیمی از شورای توسعه، مدارس استان را باید رصد کنند.
رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، تصریح کرد: در این جلسه راهکارهای ارتقای سطح آموزش معلمان و دانشجویان تربیت معلم استان بررسی می شود.
وی بر انتخاب مناطق دوردست برای اجرای طرح کیفیت بخشی آموزش قرآن ابتدایی تاکید و اظهار کرد: ابتدا از دو یا سه منطقه آموزشی شروع شود و سپس با شناخت نقاط ضعف و قدرت در دیگر مناطق استان نیز برگزار شود.
عدم انتخاب درست مدرسین قرآن از مشکلات اساسی آموزش قرآن مقطع ابتدایی است
امیر مبینی، استاد آموزش روش تدریس قرآن، هدف از آموزش قرآن در دوره ابتدایی را تنها روخوانی صحیح قرآن دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف باید از کلاس اول ابتدایی شروع کرد در حالی که در نظام آموزش کشور آموزش قرآن از کلاس سوم ابتدایی آغاز می‌گردد.
وی عدم انتخاب درست مدرسین قرآن در مقطع ابتدایی را از مشکلات اساسی آموزش قرآن در این مقطع خواند و افزود: اگر معلمان به آموزش قرآن اهمیت دهند و والدین را نیز به قرآن تشویق کنند قطعا تاثیر بسیار زیادی بر دانش‌آموزان دارد.
مبینی بر بازآموزی دوره های آموزشی برای معلمان قرآن تاکید کرد و تصریح کرد: علی رغم برگزاری دورههای آموزشی در تمامی نقاط استان ولی در شهرستان ها کیفیت آموزشی پایین است.
استاد آموزش روش تدریس قرآن با اشاره به اینکه از مدارس استان باید به  صورت تصادفی ارزیابی شود، اظهار کرد: روش‌های آموزش صحیح هستند ولی معلمان نتوانستند به خوبی این روش ها را تفهیم کنند.
طرح سطح بندی معلمان قرآن ابتدایی در چهارمحال  و بختیاری برگزار شود
محمد میرزاپور، سرگروه آموزشی اداره امور قرآنی استان، مهمترین موضوع در مقطع ابتدایی را حیطه عاطفی دانست و اظهار کرد: معلم باید علاقه دانش آموزان را با قرآن گره بزند.
وی انتظارات قرآنیان استان از آموزش و پرورش را فراتر دانست و افزود: با  ایجاد وفاقی بین آموزش و پرورش و اداره امور قرآنی استان قطعا شاهد پیشرفت آموزش قرآن در مدارس خواهیم بود.
میرزاپور با اشاره به اجرای طرح سطح بندی معلمان قرآن ابتدایی، تصریح کرد: برای معلمان قرآنی استان هدف تعیین کنیم با ایجاد بستر آموزشی و پرونده قرآنی آن ها را سطح بندی کنیم.
در آموزش قرآن محور اصلی خود دانش آموز است
سعید رحمتی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان، با اشاره به اینکه فعالیت آموزش و پرورش در حوزه قرآنی بسیار چشم گیر بوده است، گفت: در دوره بازآموزی آموزش قرآن کریم در مدارس استان باید بر مناطق دوردست و کم برخوردار استان تاکید شود.
وی از کاهش سطح قرآنی دانش آموزان در مسابقات قرآنی مدارس استان خبر داد و افزود: دانش آموزان ممتاز قرآنی نیز با تمرین و حضور در کلاس های آموزشی ارتقا می یابند.
رحمتی بر سرمایه گذاری بر دانش آموزان جهت ارتقای آموزش قرآن تاکید و عنوان کرد: در آموزش قرآن محور اصلی خود دانش آموز است.
وی تصریح کرد: به  دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی باید مناطق دوردست استان در اولویت برای ارتقای سطح آموزش قرآن در استان قرار گیرند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی